Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Cocaïne is qua geestelijke afhankelijkheid natuurlijk nog wel een stukje verslavender dan sigaretten. Het is mogelijk om te zeggen 'vandaag stop ik ermee', voor een cocaïnegebruiker is dit érg moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk, zonder professionele begeleiding.
|
Zowel geestelijk als lichamelijk is nicotine vééééél verslavender.Hoeveel MILLIgram nicotine steekt er in een sigaret? Echt niet veel, 10 milligram geloof ik. en die paar milligram staat gelijk aan een gram cocaïne voor een junk om z'n rush te hebben. Is toch duidelijk als er in quantiteit al zo'n groot verschil is. Ik geloof dat als je drie gram nicotine in je bloed krijgt je gewoon doodvalt, zo giftig is het. Zelfs heoïne haalt dat niveau niet. Het is niet voor niets dat men zegt 'sterker dan heroïne', misschien zit er wel een kern van waarheid in?
Citaat:
Oké, toiletten en frieten zie ik het nut niet echt van in
|
Mestoverschot he Wim

slecht voor klimaat

En de frieten, zet dat op dezelfde lijn als McDonald's. Obesitas is een van de ziektes die onze economie dreigt te verstoren en nu al handenvol geld kost, net zoals in de VS al lang het geval is. Onze kinderen worden dikker en dikker en hun hart ligt in het vet.
Als belastingsbetaler vind ik dat dit een te grote hap uit het gezondheidsbudget neemt. Deze mensen proppen zich vol, weten dat het ongezond is, en toch doen ze het.. Laat hen de staat helpen bij de keuze die ze maken, zoals iemand in vorige post zei. Verdubbel daar de prijzen.
Citaat:
Dus ik beschouw roken echt wel als een keuze. Niet kunnen stoppen getuigt in mijn ogen - om het cru te zeggen - van een gebrek aan karakter...
|
Natuurlijk is het een keuze, en je kan het zien als een teken van zwakte, maar het is meer dan een keuze, want hij wordt ingegeven door een verslaving die door de regering gedoogd wordt. Een verslaving is meer dan een simpele 'keuze', anders zouden jongeren niet van hun ouders stelen voor speed etc.. Het is niet daarvoor dat ze kiezen hoor.