actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th June 2006, 15:32
DorienFaes DorienFaes is offline
Dorien

Alcoholtest in GSM

In Japan kunnen transportbedrijven binnenkort via de zaktelefoon vanop afstand nagaan of hun chauffeurs gedronken hebben. De door mobiele telefoonaanbieder NTT DoCoMo ontwikkelde gsm meet via een ingebouwde sensor in de adem van de chauffeur het alcoholpercentage.

Om zeker te zijn dat de chauffeur de test uitvoert zoals het hoort, worden via de videofunctie van de gsm tegelijk ook in realtime beelden naar zijn chef doorgestuurd. Doelgroep voor de blaas-gsm zijn uitbaters van bus-, taxi- en vrachtwagenbedrijven.
Met citaat antwoorden
Oud 16th June 2006, 15:35
DorienFaes DorienFaes is offline
Dorien

Ik vind dit op zich nog niet zo slecht. Als bazen dit echt willen en kunnen controleren, zullen hun chauffeurs toch wel minder geneigd zijn om nog alcohol te drinken, anders maken ze een grote kans om hun job te verliezen.

Hier in België gebeurd ook veel te weinig controle op het gebruik van alcohol bij vrachtwagen chauffeurs. Ik werk zelf in een tankstation, ik weet goed dat er regelmatig chauffeurs stoppen om hun voorraad bier aan te vullen.
Ik vind het vaak absurt dat er in een tankstation zoveel drank verkocht mag worden. Hier moet men maar eens een regel van maken. Op die manier komen chauffeurs niet meer in de verleiding om zichzelf dronken te voeren achter het stuur!!!!
Met citaat antwoorden
Oud 17th June 2006, 12:44
Elke Van Loon Elke Van Loon is offline
If I'm ugly then so are you

Ik vind het eigenlijk wel aan de chauffeur zelf om zijn verantwoordelijkheid op te nemen. het kan altijd zijn dat je met vrienden in de auto zit en dat je dan nog wat drank gaat bijhalen voor de rest... Maar ik zou het niet kunnen om als chauffeur te rijden en alcohol te drinken. Drink je, dan rijdt je niet! Zo simpel is het voor me..
Ik vind de gsm ook wel een goed idee, maar wat ga je daarmee bereiken? Drinken echt zoveel vrachtwagenchaffeurs achter het stuur? Ik geef toe dat ik daar ook van verschiet.. Ze rijden dan al met een gevaarte op zich en dan gaan ze zich nog eens gevaarlijker gedragen... Soit, eeuwige discussie denk ik dan.. Maar hier zouden ze ook zeker en vast meer controle mogen doen, ik zie er gewoon vanuit het café al genoeg vertrekken om nog even naar het stad te gaan.. Dronken.. Tja.. Ik zeg dan maar even niets, wat kan je tegen een dronken persoon beginnen met 3 vrienden? Niet erg veel...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:45.