actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th March 2017, 10:42
Floor.C*oonen Floor.C*oonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 75
Dit is het plan waarmee de nieuwe spoorbaas de NMBS wil redden

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170313_02778887, 14/03/2017

De nieuwe spoorbaas van de NMBS, Sophie Dutordoir, stelt vandaag haar nieuwe vervoersplan voor. Dat plan toont op welke uren, sporen en verbindingen treinen vanaf december zullen rijden.
Sophie Dutordoir wil dat reizigers minder lang op de trein moeten zitten. Op de honderd belangrijkste verbindingen in ons land moet het vlotter en wordt de reistijd gemiddeld 3 procent korter. In het beste geval kan dat een tijdwinst van tien minuten opleveren.

Sinds 2014 krijgen treinen op de honderd belangrijkste verbindingen – vooral van en naar Brussel – extra tijd om het traject af te leggen. Er is rekening gehouden met het grote aantal werken op de sporen en de drukte op de Brusselse Noord-Zuidverbinding. “Maar een groot deel van die werken is nu afgerond en er is daardoor marge om de reistijd in te korten”, zegt Dimitri Temmerman, woordvoerder van de NMBS.

Aandacht voor studenten en shoppers

Staat ook in het plan: treinen mogen niet meer nodeloos stilstaan in stations. Daardoor wordt te veel tijd verloren. Verder focust de NMBS op studenten en shoppers, door in het weekend meer treinen voor hen in te leggen.

Mijn mening:
Wanneer ik zelf met de trein reis denk ik vaak "mijn 10 euro; waar gaat die naar toe?". NMBS geeft weer in dit artikel dat ze de kleinste factoren inrekenen en hiermee aan de slag gaan. Om deze factoren op te meten, zijn er veel werkkrachten nodig. Men zou de mensen dit ook duidelijk moeten maken omdat ik zeker niet de enige is die me afvraagt waar mijn geld naar toe gaat.

Laatst aangepast door Floor.C*oonen : 14th March 2017 om 11:25.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.