actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 5th November 2016, 02:36
Edon E*shani Edon E*shani is offline
Registered User

Angry Obama: "Vertrouwen we Trump met de nucleaire codes?"

"Vertrouwen we iemand die in het midden van de nacht op sociale media een televisieprogramma aanvalt werkelijk met de nucleaire codes”, vraagt een vurige president Barack Obama zich af op een verkiezingsbijeenkomst in strijdstaat North Carolina. De bijeenkomst werd kortstondig verstoord door een oudere aanhanger van Trump in een legeruniform.

Obama haalt zwaar uit naar Donald Trump op een verkiezingsbijeenkomst in North Carolina. “We kunnen ons geen president permitteren die onze basiswaarden voortdurend schendt”, zegt hij vurig. “Om een of andere reden zijn we gewoon geraakt aan zijn uitspraken en gedrag. De taal en stijl van de reality televisie heeft ingang gevonden in de politiek. Laat het hier ophouden en laat hem niet toe in het Witte Huis.”

De president vreest het korte lontje van de Republikeinse kandidaat. “De eerste dag dat ik president werd, heb ik de uitleg van de nucleaire codes gekregen. Dat ontnuchtert je toch wel even,” zegt Obama. “Willen we echt dat Trump die codes krijgt? Dezelfde Trump die middenin de nacht op sociale media een televisieprogramma aanvalt dat een parodie op hem heeft gemaakt?”

Er is volgens Obama maar één kandidaat tijdens deze presidentsverkiezingen die haar leven heeft gegeven om het land te verbeteren. “En dat is Hillary Clinton. Alle vooruitgang die we de laatste acht jaar hebben gezien, kunnen zo weer ongedaan worden gemaakt. Onze toekomst hangt af van wat jullie over 4 dagen doen.”

Trumpaanhanger dringt binnen

De bijeenkomst wordt even verstoord door een Trump-aanhanger die meteen repliek krijgt van een groot deel van de zaal. President Obama heeft grote moeite om de rust terug te brengen. “Laat hem spreken”, zegt Obama. “Hij is hier om de kandidaat in wie hij gelooft te verdedigen. Vrijheid van meningsuiting is een Amerikaans basisrecht. We moeten respect hebben voor senioren en zeker als het veteranen zijn."

Source/bron: DE REDACTIE

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...6?eid=1.2811764

Date/datum: 4/11/2016

Propre opinion/eigen mening:

Ik vind het nu wel genoeg met die verkiezingen van Amerika.

Ik weet niet wat erger is in deze verkiezingen, dat Trump een opties is of dat die Amerikanen in zijn dwaasheid geloven. Een man met een 'Barbie' naast hem die heel haar leven als eigendom heeft geleefd en geen eigen identiteit toont in haar woorden. Een persoon die opgevoed is met de keuze tussen mooi en lelijk of goed en slecht. Deze man is een optie, dit baart mij zorgen. Wat er met Amerika en haar bevolking gebeurd is mijn zorg niet, ze hebben namelijk zelf deze keuze gemaakt. Waarom deze dwaasheid blijft voortduren doet mij nadenken over het feit dat mensen geen kwaliteit maar roze olifantjes willen.

"Its not about what you achieved in life but how you achieved it that matters."

Wat mij wel zorgen baart is dat een man die enkel winst en verlies kent vergeleken wordt met iemand die heel de wereld van de politiek heeft gezien. Enkel 0,01% van de mensen op onze aarde heeft hier inzicht en weet van wat politiek 'echt' is. Politiek is niet iets moois of een plaats waar een impulsieve materialist zelfs thuis hoort.

Wat politiek betreft doen we het in België niet beter maar wel verstandiger.

Ons bescheidenheid en klein hartje geeft meer om de mensen om ons heen dan deze deprimerende Amerikanen. De vrouw van Trump vergoddelijkt Amerika als het land waar je van 'niets' tot 'iets' kunt worden. Een land waar een wapen die jaarlijks doden maakt in heel de wereld en symbool staat voor conflict of oorlog als 'accessoire' gedragen wordt. Dat de bevolking daar zelfs over twijfelen Amerika geeft een heel primitief beeld van hen. Maar geld zal altijd de wereld controleren zoals in de Amerikaanse serie 'Mr. Robot' geïllustreerd wordt. Amerikanen twijfelen om doden (duizenden elk jaar) te verminderen door wapenwet aan te passen (strenger te maken) en hier in België discussiëren we over de alcoholpercentage in ons bloed om verkeersdoden te verminderen.

Wanneer de vrouw van Trump praat over dat haar ouders naar Amerika zijn gekomen omdat Amerika 'het beloofd land' was waar je alles kon bereiken en van 'niets' naar 'iets' kon worden. Ik denk dat mijn ouders een betere keuze hebben gemaakt dan de ouders van die 'Barbie' van Trump. In mijn ogen de definitie van een ruggengraadloze en gezichtloze persoon die door materialisme ingepakt is als een cadeau voor kerst.

Damage control for dummies

Het is alsof heel de wereld op deze twee moet stemmen. De arrogantie van de Amerikanen is grenzeloos. Kunnen die mensen hun logica niet gebruiken en simpelweg gewoon de minst ergste kiezen. Er is geen schande in het beperken van de dwaasheid van de gene om ons heen.

U.S.A. moet kiezen tussen 2 figuren die heel de wereld na deze verkiezingen eerder als een 'racistische dwaas' en een 'corrupte heks' zien dan als president van een land met zo'n militair en economisch invloed heeft op de wereld.

Laatst aangepast door Edon E*shani : 5th November 2016 om 02:51.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:16.