actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th October 2016, 09:32
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User

Trump verliest steun langs alle kanten

Steeds meer toonaangevende Republikeinen keren zich af van presidentskandidaat Donald Trump na zijn vrouwonvriendelijke uitspraken. Zelfs zijn running mate Mike Pence én zijn eigen vrouw Melania Trump hebben de uitspraken veroordeeld. De druk op Trump wordt daardoor alsmaar groter om misschien toch een stap terug te zetten, al maakte hij zelf al meerdere keren duidelijk dat hij dat niet van plan is. "Ik zal nooit uit de race stappen", klinkt het.

"Ik wilde de kandidaat steunen die onze partij genomineerd heeft. Hij was niet mijn keuze, maar als voormalige genomineerde vond ik het belangrijk om te respecteren dat Donald Trump een meerderheid van de afgevaardigden won in overeenkomst met onze partijregels", zo klinkt het in een verklaring van de Amerikaanse senator John McCain. "Maar het gedrag van Donald Trump deze week, eindigend met de onthulling van zijn vernederende opmerkingen over vrouwen en zijn opscheppen over seksueel geweld, maken het onmogelijk om hem zelfs nog mijn voorwaardelijke steun te bieden voor zijn kandidatuur."

Geen stem voor Clinton
McCain zegt dat hij en zijn vrouw Cindy niet voor Trump zullen stemmen, maar ook niet voor Hillary Clinton. "Ik heb nog nooit voor een Democratische presidentskandidaat gestemd en zal niet stemmen voor Hillary Clinton. We zullen de naam van een goede conservatieve Republikein opschrijven die de kwaliteiten heeft om president te worden."

Ook de voormalige minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice heeft zich aangesloten bij de groep Republikeinen die willen dat Trump zich terugtrekt. "Genoeg! Donald Trump mag geen president zijn. Hij zou zich moeten terugtrekken", zo schreef Rice op Facebook. "Als een Republikein hoop ik iemand te steunen die de waardigheid en de status heeft om te solliciteren voor het hoogste ambt van de grootste democratie op aarde."

"Onaanvaardbaar en beledigend"
Gisteren reageerden ook Melania Trump en running mate Mike Pence al op de uitspraken. Melania noemt de uitspraken onaanvaardbaar en beledigend, maar ze benadrukt dat haar man "een leider is". En ze hoopt dat hij vergeven kan worden, "zoals ik deed".

Mike Pence liet in een mededeling weten dat hij als echtgenoot en vader beledigd is door de woorden en daden die door Trump worden beschreven. "Ik vergoelijk of verdedig zijn uitlatingen niet. Ik ben wel opgelucht dat Trump zijn spijt heeft betuigd en zijn verontschuldigingen heeft aangeboden aan het Amerikaanse volk."

"Ik zal nooit uit de race stappen"
Intussen maakte Trump duidelijk dat hij niet zal toegeven aan de druk om zijn kandidatuur op te geven. "De media en het establishment willen me zo graag uit de race. Ik zal nooit uit de race stappen, zal nooit mijn supporters teleurstellen!", tweette hij.

Motivatie: Trump zijn seksistische uitspraken (zie artikel: http://www.actualiteit.org/forums/s...ead.php?t=62455) laten zijn sporen na. Vele republikeinen keren hem de rug toe vanwege deze uitspraken, ook zijn vrouw vind de uitspraken 'onaanvaardbaar en beledigend'. Ikzelf heb in mijn vorig artikel (zie link in eerste regel van motivatie) de mening gegeven dat ik Trump geen president zie worden en na dit artikel zie ik zijn kansen steeds maar verminderen.

Bron: http://nieuws.vtm.be/vs-verkiezinge...ngs-alle-kanten

Datum: 9/10/2016
Met citaat antwoorden
Oud 9th October 2016, 10:17
Ellen.B*smans Ellen.B*smans is offline
Registered User

Trump onder vuur in eigen partij: ene na de andere Republikein zegt steun op

Dit artikel van De Morgen postte ik net na Melissa.

Trump onder vuur in eigen partij: ene na de andere Republikein zegt steun op

Donald Trump is al vaak onder vuur gekomen voor zijn vrouwonvriendelijke uitlatingen, maar nu wordt de grond onder zijn voeten wel erg heet. Na zijn running mate Mike Pence hebben nu ook senator John McCain en voormalige minister Condoleezza Rice hun steun aan de Republikeinse kandidaat opgezegd. Ook echtgenote Melania Trump vindt de uitspraken van manlief 'onaanvaardbaar en schandalig'. Maar Trump weigert op te geven.

De krant The Washington Post lekte opnames uit 2005. Daarin zegt Donald Trump dat vrouwen alles toelaten als je - zoals in zijn geval - een ster bent. ‘Grijp gewoon naar hun ‘pussy’’, zegt Trump in de video tegen Billy Bush, die toen het programma ‘Acces Hollywood’ presenteerde.

De Republikeinse kandidaat voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen verliest op dit vlak zelfs de steun van zijn running mate Mike Pence. 'Ik kan die uitlatingen niet door vingers zien en ik kan ze ook niet verdedigen', klinkt het bij de bondgenoot van Trump.

‘Als echtgenoot en vader, was ik geschokt door de woorden en daden van Donald Trump in de elf jaar oude video die werd vrijgegeven. Ik ben blij dat hij spijt heeft betuigd en zich tegenover het Amerikaanse volk heeft verontschuldigd’, zegt de gouverneur van Indiana in een verklaring die door Amerikaanse media is verspreid.
Advertentie

‘Wij bidden voor zijn (Trump’s) gezin en kijken naar de kans die hij heeft om te tonen wat er in zijn hart omgaat wanneer hij morgenavond naar de natie toegaat’, aldus Pence. De timing kon namelijk niet slechter zijn, want zondagavond staat het tweede televisiedebat van Trump met de Democratische kandidate Hillary Clinton op het programma.

'Onmogelijk om steun te bieden'

Pence is niet de enige Republikeinse topper die genoeg heeft van de uitspraken van Donald Trump. Ook senator John McCain heeft zaterdag officieel zijn steun aan Trump opgezegd.

'Ik wilde de kandidaat steunen die onze partij genomineerd heeft. Hij was niet mijn keuze, maar als voormalige genomineerde vond ik het belangrijk om te respecteren dat Donald Trump een meerderheid van de afgevaardigden won in overeenkomst met onze partijregels', zo klinkt het in een verklaring van McCain.

'Maar het gedrag van Donald Trump deze week, eindigend met de onthulling van zijn vernederende opmerkingen over vrouwen en zijn opscheppen over seksueel geweld, maken het onmogelijk om hem zelfs nog mijn voorwaardelijke steun te bieden voor zijn kandidatuur.'

McCain zegt dat hij en zijn vrouw Cindy niet voor Trump zullen stemmen, maar ook niet voor Hillary Clinton. 'Ik heb nog nooit voor een Democratische presidentskandidaat gestemd en zal niet stemmen voor Hillary Clinton. We zullen de naam van een goede conservatieve Republikein opschrijven die de kwaliteiten heeft om president te worden.'

'Hij zou zich moeten terugtrekken'

Daarbij stopt het niet. Ook de voormalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice heeft zich aangesloten bij de groep Republikeinen die willen dat Donald Trump zich terugtrekt uit de presidentsverkiezingen.

'Genoeg! Donald Trump mag geen president zijn. Hij zou zich moeten terugtrekken', zo schreef Rice op Facebook. 'Als een Republikein hoop ik iemand te steunen die de waardigheid en de status heeft om te solliciteren voor het hoogste ambt van de grootste democratie op aarde.'

Niet welkom in Wisconsin

Eerder had Paul Ryan, de Republikeinse voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, de uitspraken van Donald Trump al scherp veroordeeld.

'Ik ben ziek van wat ik vandaag heb gehoord', zegt de Republikeinse topman. 'Vrouwen moeten verdedigd en bewonderd worden, niet behandeld als objecten. Ik hoop dat Trump deze situatie zal behandelen met de ernst die ze verdient en aan het land zal tonen dat hij meer respect heeft voor vrouwen dan deze video suggereert.' Daarom was Trump niet welkom op de Republikeinse bijeenkomst in Wisconsin, de thuisstaat van Ryan.

De Republikeinse partijvoorzitter Reince Priebus liet weten dat 'over geen enkele vrouw ooit in deze termen gesproken mag worden'. Ook andere prominente partijleden, zoals Ted Cruz en Marco Rubio, veroordeelden Trumps uitspraken ten stelligste.

'Verontschuldig mijn echtgenoot'

Eerder had ook echtgenote Melania Trump gereageerd. Ze zegt dat 'de woorden die hij gebruikte in mijn ogen onaanvaardbaar en schandalig zijn', maar tegelijk vraagt ze begrip voor haar echtgenoot. 'Ze tonen niet de man die ik ken, ik hoop dat de mensen zijn excuses zullen aanvaarden, zoals ik heb gedaan', voegt ze eraan toe.

Eén van de opmerkelijkste uit de Republikeinse partij is acteur Arnold Schwarzenegger, de voormalige gouverneur van Californië. 'Voor het eerst ik Amerikaans staatsburger ben geworden, ga ik niet voor de Republikeinse kandidaat stemmen. Hoe trots ik ook ben om mezelf republikein te noemen, ik ben in de eerste plaats Amerikaan.' Hij zegt er wel nog niet aan uit te zijn hoe hij dan wel gaat stemmen.

Op Twitter treden heel wat vooraanstaande Republikeinen Schwarzenegger bij. Ze roepen de partij zelfs op om een procedure op te starten om een nieuwe presidentskandidaat te kiezen. (zie link)

Trump zelf laat zich door al die tegenstand niet uit het lood slaan. Hij maakte duidelijk dat hij niet zal toegeven aan de druk om zijn kandidatuur op te geven. 'De media en het establishment willen me zo graag uit de race. IK ZAL NOOIT UIT DE RACE STAPPEN, ZAL NOOIT MIJN SUPPORTERS TELEURSTELLEN!', zo tweette hij.

Eerder verspreidde de Republikeinse kandidaat al een videoboodschap op zijn Facebookpagina. 'Het was fout en ik verontschuldig me. Dit was kleedkamerpraat, een privégesprek van jaren geleden. Bill Clinton heeft veel ergere dingen tegen me gezegd op het golfterrein, dit komt niet eens in de buurt. Ik excuseer me als ik iemand beledigd heb', aldus Trump, die een sneer naar de Clintons toch niet kon laten.

Op de steeds luider klinkende vraag van partijgenoten om een stap opzij te zetten, wil de controversiële miljardair niet op ingaan. 'Ik zal mij nooit terugtrekken, want ik heb mij in mijn leven nog nooit uit iets teruggetrokken', zei Trump later op de dag in een telefonisch interview met The Washington Post. 'Je moet begrijpen dat ik bij de échte mensen nog geen steun heb verloren, de échte strijd moeten we voeren tegen de slechte Clinton.'

Datum: 09/10/2016
Bron: De Morgen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161008_02508768

Mening: Er moest ooit eens een moment komen dat Donald Trump door de mand zou vallen. Ondanks de commentaren van het Amerikaanse volk en zijn partijgenoten, geeft hij niet op als presidentskandidaat. Deze reactie vind ik zeer terecht, aangezien hij zich, naar mijn mening, enorm belachelijk zou maken. De uitspraken die deze keer boven zijn komen drijven, zijn onacceptabel voor een toekomstig president. Ik ben er van overtuigd dat hij hiermee zijn ‘doodsvonnis’ heeft getekend en door daarna nog eens uit te halen naar Bill en Hillary Clinton, heeft hij hier alleen nog maar een schepje bovenop gedaan. Keer op keer wijst hij dan ook nog eens met de vinger naar de media. Die zouden hem onderuit proberen te halen en partij kiezen voor zijn tegenstander. Dit vind ik onterecht, aangezien de media het niet zullen laten om ook de sappigste details van Hillary Clinton boven te halen. Hij vult zélf de kranten met zijn controversiële uitspraken.

Ik ben opgelucht dat nu veel Amerikanen zich realiseren dat Donald Trump niet geschikt is om president te worden. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet mijn twijfels heb bij zijn tegenstander.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:41.