|
||||
|
||||
World Press Photo 2005
World Press Photo 2005
|
|||
|
|||
foto van de week 2005
Van een foto zoals deze begin ik maar al te goed te beseffen dat wat ik hier heb, echte luxe is. Mensen worden daar gefotografeerd alsof het niet is. soms vind ik echt dat deze mensen als beesten worden behandeld. Daar ziet men ook niet naar hoe ze er uitzien, hoe ze er aantoe zijn en of ze honger lijden of niet. Aan dieren zie je het niet altijd, maar aan deze mensen echt duidelijk hoor. Deze vrouw kust daarbij dan nog eens het handje van haar kindje. Men zou naar Afrika een hele lading anticonceptie middelen naartoe sturen. men maakt daar maar kindjes, zonder te beseffen dat ze dan nóg minder zullen eten. Deze mensen beseffen gewoon niet dat ze zichzelf dan de dood injagen doordat ze niet meer kunnen eten. De kinderen hongeren al van hun eerste dag op de grote wereld zo goed als uit. En dan zijn de mensen zwaar onder de indruk als hun kind sterft door ondervoeding. Ik wil deze mensen gerust helpen, maar aan organisaties als deze schenk ik geen geld. De kans dat het bij de mensen zelf aankomt, is zeer klein.
|