actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th March 2016, 21:49
Ellen.B*eyens Ellen.B*eyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 76
Nederlandse transportorganisatie wil dat België tol voor vrachtvervoer uitstelt

De Nederlandse vervoerdersorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN) wil dat België de invoering van een kilometerheffing voor vrachtwagens uitstelt. Eerst moet België de zaken op orde hebben, zo stelt TLN donderdag, dat ons land een gebrekkige organisatie verwijt. België is van plan de tol voor vrachtvervoer te heffen vanaf 1 april. Volgens TLN gaat een kilometerheffing alleen voor vrachtvervoer het fileprobleem op de Belgische wegen niet oplossen.

Nederlandse transportbedrijven proberen zich al maanden voor te bereiden op de invoering van de kilometerheffing in België, aldus TLN. “Zo moeten onder andere alle vrachtauto’s voorzien worden van een speciaal tolkastje gekoppeld aan kenteken. Voor een transportondernemer een enorme organisatie. Ondernemers zijn van goede wil, maar worden geconfronteerd met problemen veroorzaakt door een gebrekkige organisatie aan Belgische kant”, stelt TLN. Als er niets wordt gedaan, vreest de organisatie een chaos.

Nederlandse wegtransporteurs maakten in 2014 in totaal 4,8 miljoen ritten over de Belgische wegen, berekende het CBS vorig jaar. Het Nederlandse statistiekbureau zei toen dat invoering van kilometerheffing op de Belgische wegen de Nederlandse wegtransportbranche vanaf 2016 jaarlijks tientallen miljoenen euro’s kan gaan kosten.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160317_02188499

Eigen mening: Ik ben het eens met TLN. De kilometerheffing gaat het fileprobleem niet oplossen. Persoonlijk zie ik weinig voordelen aan deze heffing. Economisch kan het enorme negatieve effecten hebben op de transportsector. De kilometerheffing moet elke twee weken betaald worden. Het probleem is dat de leveranciers dan in liquiditeitsproblemen komen omdat ze hun klanten uitstel van betaling geven. Dus als de kilometerheffing door zouden rekenen aan hun klanten, wat ik wel zou begrijpen, zouden ze nog in problemen komen.

Wat ik niet in orde vind, is dat enkel het vrachtvervoer deze kilometerheffing moet gaan betalen. Als ze het fileprobleem willen oplossen, denk ik dat ze beter andere maatregelen treffen zoals bijvoorbeeld kijken naar wat ze kunnen aanpassen aan de wetgeving rond bedrijfswagens. Natuurlijk kunnen ze carpoolen aanmoedigen of het openbaar vervoer, maar dan gaan de uitgaven van de overheid stijgen en dat moet men proberen te vermijden aangezien er nu al een enorm begrotingstekort is.

Laatst aangepast door Ellen.B*eyens : 17th March 2016 om 21:57.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.