actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2015, 17:55
seppe.o*rins seppe.o*rins is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Hoogstraten
Posts: 21
Michel erkent: "We hadden de winkels niet moeten sluiten"

Eén maand na de aanslagen in Parijs vertelt premier Charles Michel (MR) aan Le Soir hoe hij de intense nasleep ervan, met onder andere de 'lockdown' van Brussel, beleefd heeft.

"Ik heb liever dat ze me verwijten dat ik te veel gedaan heb dan dat er een tragedie had plaatsgevonden. Wanneer een regering met zo'n crisis geconfronteerd wordt, wil je als premier enkel de best mogelijke beslissing nemen. Maar ik heb niet gevraagd om de winkels te sluiten, de turnzalen, de gemeentelijke zwembaden enzovoort."

En wat met de commerciële centra, vraagt de journalist van Le Soir: "De regering heeft daar nooit om gevraagd. Die beslissing is er gekomen na een vergadering met de Nationale Veiligheidsraad op zaterdagochtend; nadien vond er een vergadering plaats met de Brusselse burgemeesters en toen besliste één om zijn zwembad te sluiten, de ander zijn turnzaal en uiteindelijk leidde dat ertoe om dan maar alle winkels te sluiten. Ik verwijt niemand iets, ieder heeft proberen zijn best te doen op zijn niveau. Maar voor mij is dat achteraf gezien toch een duidelijke stap te ver", zegt Michel.

De premier concludeert: "De lockdown van Brussel is een goede les voor de toekomst: we moeten nadenken hoe we in een gelijkaardige crisissituatie tot maatregelen overgaan. Er is nood aan een commando-eenheid zodat we niet vergeten te nuanceren."

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/m...uiten-b2c05547/

Eigen mening:
Zoals Michel heeft gezegd, vond ik ook dat het niet nodig was om alles te sluiten. Dat is net wat de terroristen willen dat we doen. We mogen niet tonen dat we bang zijn voor mogelijke terreuraanslagen. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ergens kan ik het dus ook wel begrijpen. Stel dat er een aanslag zou zijn gebeurd, zouden er door die maatregelen veel minder slachtoffers gevallen zijn. Het is soms beter om maatregelen te nemen om iets te voorkomen voordat het te laat is. Dit is, zoals Michel heeft gezegd, een belangrijke les voor de toekomst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.