actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd February 2006, 12:17
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Flirten motiveert collega's

‘Mag ik uw tijd en aandacht? Ik heb een klein vraagje.’’ ,,Vooruit, omdat jij het bent!’’ Maakt u die laatste opmerking wel eens tegen een collega? Dan ben u een 'flirter' op het werk. Zakelijk flirten maakt de omgang met collega’s leuker en is goed voor de productiviteit, als we de experten mogen geloven.

Dat staat te lezen in de Nederlandse krant Algemeen Dagblad.
Zakelijk flirten wordt vaak voorgesteld als onderdeel van een bedrijfstraining die is gericht op het motiveren van medewerkers of op samenwerking. Volgens de initiatiefnemer achter Lichaamstaal.nl is flirten niet meer dan de ander een goed gevoel geven over zichzelf. Vandaar dat zakelijk flirten goed werkt om de ander te beďnvloeden of om aardig te worden gevonden. Maar, ,,Flirten in de liefde is anders''. Bij flirten op het werk raak je elkaar niet aan en zijn er geen seksuele toespelingen. Het is een beetje spelend gedrag, de toon in je stem wordt anders om lucht te brengen in het ‘serieuze’ werk.

De Nijmeegse hoogleraar psychologie Roos Vonk deed onderzoek naar slijmen. Alhoewel dat geen flirten is, zit de overeenkomst in aandacht geven aan de ander. ,,Ik weet niet of mensen harder gaan werken door flirten, maar de stemming zal er wel door omhoog gaan. Dat is natuurlijk weer goed voor de motivatie,’’ aldus Vonk. ,,Het principe van zakelijk flirten werkt denk ik wel, maar enige professionele afstand is volgens mij wel gewenst.’’

http://www.standaard.be/Artikel/Det...DMF02022006_016

DS 2/2/6
Met citaat antwoorden
Oud 2nd February 2006, 13:01
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen

Stuur een bericht via MSN naar katleen
Citaat:
‘Mag ik uw tijd en aandacht? Ik heb een klein vraagje.’’ ,,Vooruit, omdat jij het bent!’’ Maakt u die laatste opmerking wel eens tegen een collega? Dan ben u een 'flirter' op het werk.

schuldig
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:40.