actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 24th November 2015, 15:42
Rowdy.V*n den Bosch Rowdy.V*n den Bosch is offline
Registered User

Twee Belgen opgepakt in Spanje: “Ze dachten dat we terroristen waren”

BRUSSEL - Twee Brusselaars hebben in Spanje een wel erg bange nacht beleefd. “De politie hield ons onder schot, ze dachten dat we terroristen waren”, vertellen de avonturiers aan L’Avenir.
Toen de 33-jarige François uit Oudergem terugkeerde van zijn 6 maanden durende wereldreis, zocht bij meteen zijn goeie vriend Pierre op. Samen met de veertiger uit Sint-Gillis vertrok hij op een nieuwe reis: met de rugzak naar Spanje.

“Tien dagen geleden zijn we uit België vertrokken”, vertelt François aan de Franstalige krant L’Avenir. “We wilden in Spanje enkele dagen in de natuur doorbrengen.”

Geflipt

De Brusselaars lieten hun wagen achter in La Vajol en trokken zeven dagen met de rugzak door de natuur. Toen ze zondag weer bij hun auto kwamen, voelden ze zich niet fris genoeg om de terugreis al aan te vatten. “Dus sliepen we in de auto. Maar om 2 uur ’s ochtends stonden er opeens agenten rond onze wagen. Door de lichten werd Pierre wakker. Toen ik mijn ogen opende, zag ik drie agenten hun wapen op ons richten. Daar hebben we even geflipt.”

“Surrealistisch”

“Het was surrealistisch, we wisten totaal niet wat er gebeurde”, zegt François. “We legden de link niet meteen met de terreur. We dachten dat we gewoon niet in onze auto mochten slapen. Toen we de wapens zagen, hadden we het wel snel door.”

De Spaanse agenten dachten dat Pierre en François terroristen waren. “Gewoon door onze Belgische nummerplaat en het feit dat onze auto lang op dezelfde plaats is blijven staan.”

Gespannen

Het leverde een erg gespannen sfeertje op. “Ze waren heel erg gestresseerd, meer dan wij. Zodra we konden bewijzen wie we waren en waarom we daar waren, is de rust snel teruggekeerd.”

Een dag later zijn de heren in Spanje en begrijpen ze de heisa wel. “Op televisie hoor je hier alleen maar zaken over België en terroristen. Ze zijn op hun hoede, zoveel is wel duidelijk.”

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151124_01986745

Eigen mening: Dit toont aan dat de angst van het terrorisme overal zit. Alleen is het wel zonde dat er bij terrorisme ook direct ons land 'België' mee wordt gelinkt. Ondanks wij er niet veel aan kunnen doen worden wij in de schijnwerpers gezet omdat wij het centrum zijn van Europa met Brussel waar nu ook een dreigingsniveau level 4 is. Ook omdat de terreuraanslagen in Parijs werd voorbereid in België. Ik vind het wel extreem om dan direct te denken als politieagent in Spanje dat het terroristen zijn omdat ze in hun auto zaten te slapen en van België komen. Dus langs één kant begrijp ik het wel maar langs een andere kant vind ik het wat overdreven en extreem gereageerd.

Laatst aangepast door Rowdy.V*n den Bosch : 24th November 2015 om 17:08.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:39.