|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Duits warenhuis bindt in: kolonistenproducten toch in de rekken
22/11/15 - 18u27 Bron: Belga
Een bekend Berlijns warenhuis zet producten die gemaakt zijn door Joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever terug in de rekken. Eerder had het die producten, in dit geval acht soorten wijn, uit de verkoop gehaald maar dat kwam hen op zware kritiek te staan van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. "De acht wijnen zijn opnieuw beschikbaar", zegt het Kaufhaus des Westens, beter bekend als KaDeWe. "In dit geval wilden we ingaan op advies van de Europese Unie, maar misschien zijn we te voortvarend van te werk gegaan", zo excuseert de winkel zich. De Europese Unie stuurde op 11 november advies de wereld in om uit te leggen dat fruit, groenten en andere producten uit de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en de Golanhoogte niet als producten van Israël gelabeld mogen worden, want dat zou misleidend. De Israëlische premier reageerde verbolgen en noemde de verwijdering van de producten een boycot. Bron: HLN.be http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...de-rekken.dhtml Eigen mening:Ik vind de reactie van het warenhuis KaDeWe heel vreemd. Ik begrijp niet waarom ze de wijnen uit de rekken haalden, ik zie geen voordeel voor de winkel en ik zie dus ook helemaal geen reden om de producten uit de verkoop te halen. KaDeWe laat weten dat ze het gedaan hebben omdat de EU heeft laten dat producten uit de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en de Golanhoogte niet als producten van Israël gelabeld mogen worden, want dat zou misleidend zijn. Maar hoe kan je dit interpreteren als 'haal best de producten uit de regio's Westelijke Jordaanoever en de Golanhoogte uit de verkoop' dat begrijp ik niet. En ik vind de reactie van de Israëlische premier dan ook volkomen normaal. |