actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th November 2015, 00:48
lowie.m*riën lowie.m*riën is offline
Registered User

Zweden trekt dreigingsniveau op: “Terreurverdachte plant aanslag”

18/11/2015 23:13 | Bron: BELGA
De Zweedse autoriteiten hebben het dreigingsniveau verhoogd. Ze zijn ook intensief op zoek naar een persoon die van plan zou zijn een terreuraanslag te plegen in het land. Dat maakten de veiligheidspolitie en het ministerie van Binnenlandse Zaken woensdagavond bekend. Over de nationaliteit van de persoon gaf de ‘Säpo’ of ‘Säkerhetspolis’ geen informatie.
Volgens de autoriteiten staat de beslissing niet in direct verband met de terreuraanslagen in Parijs. Het gaat wel om een concrete reactie op een terreurverdachte, zo luidt het. Of die zich effectief in Zweden bevindt, is niet duidelijk.

“Een groot aantal personen is naar Zweden teruggekeerd nadat ze vochten in Syrië of Irak. Daarnaast zijn er nog heel wat mensen die op het punt staan terug te keren”, luidde het. Er is een onderzoek aan de gang.

Het dreigingsniveau is verhoogd van niveau drie naar vier, het op één na hoogste niveau. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat zo’n hoog dreigingsniveau in Zweden wordt gehanteerd, berichten lokale kranten.

Concreet betekent dit dat er meer politie aanwezig zal zijn op openbare plaatsen. Ook zullen extra veiligheidsmaatregelen worden gehanteerd. Maar de Zweden wordt niet opgeroepen om bepaalde publieke plaatsen te mijden.

Bron: Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151118_01978496

Eigen mening:Als er veel syrië strijders recent terug in zweden zijn en nog er nog meer worden verwacht vind ik het logisch dat het dreigingsniveau is verhoogd. Ik zou het raar vinden dat het dreigingsniveau verhoogd word door de aanslagen in Parijs, dat lijkt me echt niet nuttig dan zouden ze echt een signaal van angst geven denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:47.