actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Artikels & Boeken
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2015, 17:01
Lindsay.C*eymans Lindsay.C*eymans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 25
Amazon opent eerste fysieke boekenwinkel

Amazon opent eerste fysieke boekenwinkel

Boeken op échte, fysieke, houten schappen in plaats van op virtuele. Dat is waar internetbedrijf Amazon.com na twintig jaar e-commerce voor gaat in University Village in Seattle. Opmerkelijk want Amazon wordt vaak gezien als dé grote vijand van de klassieke boekhandels. Terwijl het nu dus zelf een van hen wordt.

Amazon Books, zo heet de niet-virtuele winkel en hij opent vandaag in Seattle. Vijf- à zesduizend titels zijn er te vinden. Een mix van bestsellers, van het favoriete leesvoer van de Amazon-klant en een selectie van het personeel. Voor de opening bijvoorbeeld een paar favoriete titels van Amazonbaas Jeff Bezos zelf. Commerçant als hij is, zit daar ook de roman van zijn vrouw MacKenzie Bezos tussen.

Er zit een zekere ironie in deze opvallende strategische stap en dus rijst de vraag: "Waarom?" Twee deugden krijgt het digitale Amazon.com niet voor mekaar: 1) het instant ik-heb-het-boek-in-mijn-handen-gevoel al meteen na de aankoop; en 2) de persoonlijke, deskundige hulp van een verkoper. Bovendien gaat het bedrijf ervan uit dat de kennis en de data die het online vergaart, een voorsprong op de concurrentie biedt in haar fysieke verkooppunt. Amazon weet perfect wat de klant in Seattle het liefst leest.

Ook opmerkelijk: de prijs voor de boeken in de winkel is dezelfde als die Amazon online aanrekent. Boeken verkopen is het hoofddoel, maar de klant kan ook de e-readers van Kindle, Fire TV en Fire-tablet uittesten.

Amazon had al wel fysieke winkels om hun Kindle-toestellen aan de man te brengen, maar de boekhandel in Seattle is een primeur voor de online reus. De keuze voor Seattle is ingegeven door de ligging dicht bij het hoofdkwartier van Amazon én door het feit dat de stad een hoog aantal lezers kent. Of er nog meer winkels zullen volgen, is nog niet duidelijk maar het lijkt wel waarschijnlijk.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/expo/amazon-...inkel-bb68721b/

Eigen mening:
Ik vind de nieuwe boekenwinkel van Amazon een zeer slimme zet. Het bedrijf is wereldwijd bekend via internet. Door nu ook een effectieve winkel te bouwen, lijkt het mij ook sterk dat ze veel kopers over de vloer zullen krijgen. Naar mijn gevoel zullen er verschillende winkels over heel de wereld worden gebouwd. Zo zal er naar alle waarschijnlijkheid een grote concurrent bijkomen in de boekenwereld.
Verder is de kennis voor het publiek een zeer slimme zet. Doordat Amazon voorkennis heeft van de inwoners, zal dit waarschijnlijk een positieve invloed hebben op het koopgedrag van de burgers. Het is duidelijk dat Amazon hierover heeft nagedacht.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th March 2016, 17:35
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Amazon

Net zoals Lindsay vind ik dit een slimme zet van Amazon. Door het overgrote aanbod aan digitale boeken, gaan mensen op zoek naar een 'echt' boek. Een boek waarin ze kunnen bladeren, die ze kunnen vasthouden, kunnen voelen, kunnen ruiken ... . Dat geeft een authentiek gevoel en lijkt mij veel gezelliger dan steeds op een scherm een boek te moeten lezen. Het is eveneens veel beter voor je ogen. In een boekenwinkel kunnen mensen ook meteen informatie vragen aan de winkelbediende en wordt het winkelgebeuren een stuk persoonlijker. Amazon heeft het goed voor elkaar. Nu kan het zowel op het internet als in een boekenwinkel zijn boeken verkopen. Ik ben benieuwd naar het komende succes.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.