actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2015, 14:09
ARNE.W*LLEMS ARNE.W*LLEMS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 73
Asielzoeker kost €1249 per maand

Na enkele moeilijke jaren scoorde Vlaams Belang in de recente Grote Peiling van VTM NIEUWS voor het eerst weer beter. De partij klimt weer boven de tien procent uit. Partijvoorzitter Tom Van Grieken vertelt over de populariteit van de partij: "Ik denk dat er veel teleurgestelde NV-A-kiezers zijn. En volgens mij wordt het nu duidelijk dat er twee NV-A's zijn: één van het woord, en één van de daad". "De sterkte van het Vlaams Belang is dat we altijd hetzelfde verhaal brengen, zowel voor als na de verkiezingen. Als mensen hun buik vol hebben van de politiek, komt dat omdat politici compleet het tegenovergestelde doen dan voor de verkiezingen," zegt Van Grieken. "Onze partij is tegen een systeem dat bijvoorbeeld nu massamigratie aantrekt. We zijn niet tegen mensen of individuen". Volgens Van Grieken krijgt de hardwerkende Vlaming de rekening gepresenteerd voor de toekomende vluchtelingen. "De kostprijs per maand van een asielzoeker is 1249 euro. Het gemiddeld pensioen is ons land 1212 euro. Dat vind ik wraakroepend."

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/-...maand-a2493898/

Eigen mening:
Ik ben ervan overtuigd dat we moeten proberen onze medemens te helpen. Vluchtelingen hebben het momenteel heel moeilijk en het is onze morele plicht om hen op de één of andere manier te helpen. Ik ben echter niet akkoord met de manier waarop Europa omgaat met deze vluchtelingencrisis. Vooral het feit dat vluchtelingen mee kunnen profiteren van ons sociaal systeem, zonder zelf een bijdrage te leveren, stuit mij tegen de borst. Heel veel Belgen krijgen hierdoor (terecht) het gevoel dat er van hun zuurverdiend geld geprofiteerd wordt. Dit is volgens mij niet de schuld van de vluchtelingen, zij zoeken gewoon een beter leven. De regering had zich vroeger moeten bedenken dat een vluchtelingenstroom een bom onder ons sociaal systeem zou leggen.

Laatst aangepast door ARNE.W*LLEMS : 18th October 2015 om 14:15.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.