actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2015, 18:15
J*rgi.Leus J*rgi.Leus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herenthout
Posts: 63
We halen met zijn allen steeds meer geld af

Hoewel we tegenwoordig op steeds meer plaatsen met de kaart of zelfs met de smartphone kunnen betalen, is er nog nooit zoveel cash geld uit de muur gehaald als vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van Febelfin, de beroepsvereniging van de financiële sector.

In 2014 hebben alle Belgen samen een recordbedrag van 42 miljard euro uit de muur gehaald. "Behalve dat er een verschuiving is van het geld afhalen aan de loketten naar de geldautomaten, hebben we niet onmiddellijk een sluitende verklaring hiervoor", zegt Isabelle Marchand van Febelfin.

Het recordbedrag aan uit de muur gehaald geld houdt echter de verdere digitalisering van het betalingsverkeer niet tegen. "Het aantal kaartbetalingen is ook enorm toegenomen", klinkt het. "Ook het internet- en het mobiel bankieren zitten in de lift. Het aantal overschrijvingen op die manier is de voorbije jaren met 50 procent gestegen."

Bron: De Redactie - 19/05/2015 http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2344535

Mijn mening: Hoewel het internet- en mobiel bankieren zeer goed gaan, blijft het afhalen van cash geld bij de automaat een zeer belangrijk item. 42 miljard euro op een jaar is een enorm bedrag. Het is dan ook fantastisch dat dit systeem eigenlijk feilloos werkt. Ik vind het positief dat we cash geld blijven gebruiken en niet overal met de bankkaart moeten betalen. Het lijkt me ook best zo, want dan zie je effectief wat je hebt gespendeerd.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2015, 20:09
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
Zelf haal ik ook regelmatig geld af en zie ik die gewoonte van mij niet meteen veranderen. Je zou denken dat het betalen met de smartphone heel populair zou zijn, omdat tegenwoordig iedereen wel een smartphone heeft. Alles kan tegenwoordig met de smartphone en daarom is het ook mooi om te horen dat nog steeds zeer veel mensen geld afhalen. Het recordbedrag van 42 miljard euro is ook een bedrag om achterover van te vallen en dit verdient dan ook zeker aandacht in de actualiteit. Toch zou ik voor de grotere bedragen wel met de kaart betalen, maar dit komt wel niet zo veel voor. Ik denk dat dit bij de rest van de mensen ook ongeveer zo zal zijn. Hopelijk blijven de mensen geld afhalen of betalen ze met de kaart en zal de smartphone niet alles overnemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.