actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2015, 09:52
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
Brussel wil 80 kilometer extra fietspaden

Brussel wil 80 kilometer extra fietspaden

Het Brussels Gewest gaat tussen 2016 en 2018 in totaal 80 kilometer nieuwe fietspaden aanleggen die gescheiden en beschermd van de rest van het verkeer zijn.

Dat meldt La Libre Belgique zaterdag. Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet heeft de goedkeuring gekregen van zijn collega’s over de concrete punten voor de uitbouw van een breed fietsnetwerk.

In grote lijnen zal de volledige Brusselse Kleine Ring kunnen genieten van 100 procent fietspaden. Bij de prioriteiten van de Brusselse regering zijn ook de Kanaalroute en de uitbouw van een regionaal expresnetwerk voor fietsers.
Smet wil ook heuse fietssnelwegen creëren voor fietsers die vanuit de Brusselse periferie komen, ter hoogte van de vier grote toegangen tot de hoofdstad: noord, zuid, oost en west.
De kostprijs van het toekomstige fietsnetwerk wordt geraamd op 60 miljoen euro.

Bron: De Standaard, 02/05/2015 (8u10), http://www.standaard.be/cnt/dmf20150502_01659821

Mening:
Het is een zeer korting artikel, toch vind ik het een belangrijk artikel. Bedrijven willen meer en meer mensen die met de fiets naar het werk komen. Er zullen wel veel mensen dit eventueel willen maar in grote steden zoals Brussel, Antwerpen, Gent ... is dit niet altijd evident om met de fiets in de drukke straten te fietsen. Wanneer er naast de wegen veilige fietspaden worden aangelegd zullen meer en meer mensen met de fiets naar het werk komen. Je zou denken dit heeft dan alleen effect op de mensen die dicht bij het werk wonen, dit vind ik echter niet. Mensen die wat verder wonen, kunnen bijvoorbeeld met het openbaar vervoer komen en dan vanaf de halte met de fiets verder naar het werk. Ze kunnen ook nog voor de optie kiezen om de auto ergens buiten de drukke wegen te parkeren en met de fiets verder te gaan. Ik denk dat dit in veel gevallen sneller is dan de volledige weg met de auto te doen.
Ik denk dat deze fietspaden ook gaan zorgen voor veiligere wegen. Want het zijn niet altijd de automobilisten die in fout zijn, fietsers kunnen soms ook onverwachte en gevaarlijke manoeuvres uithalen.
Brussel maakt hier nu budget voor vrij. Ik vind dat Antwerpen, Gent ... hier zeker een voorbeeld mogen aan nemen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd May 2015, 11:14
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Net als I*e vind ik dit ook een zeer goed initiatief. Brussel is onze hoofdstad en ik ben daarom zeer blij dat zij als eerste stad dit initiatief neemt. Niet alleen gaan ze de zwakke weggebruikers enorm helpen maar ze zullen ook het aantal verkeersongevallen met fietsers enorm beperken. Door dit initiatief zullen meer mensen geneigd zijn om eindelijk een de fiets naar het werk te nemen. Niet alleen is dit goed voor de conditie en de gezondheid van de werknemers maar het is ook goed voor het verkeer, er zal dus minder verkeer op de wegen zijn. Natuurlijk weet ik dat dit in het begin door niet zoveel mensen zal gebruikt worden en de impact op het verkeer niet zo groot zal zijn, maar alle kleine beetjes helpen. Tot slot hoop ik net zoals I*e dat andere grote steden dit voorbeeld gaan volgen, het voorbeeld is gezet door onze hoofdstad en dit initiatief telt heel veel voordelen. Wanneer de andere grote steden in ons land dit voorbeeld volgen zullen de positieve gevolgen die er nu in Brussel gaan komen ook voor hun van toepassing zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.