actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th December 2014, 00:48
Charlotte.N*uts Charlotte.N*uts is offline
Registered User

Nieuwe dienstregeling De Lijn en NMBS morgen in werking

Trein- en busreizigers opgepast: vanaf morgen geldt een nieuwe dienstregeling. Bij de NMBS veranderen bijna alle trajecten. Bij vervoersmaatschappij De Lijn wordt zo'n 40 procent van de lijnen aangepast.

De huidige dienstregeling bij de NMBS is 18 jaar oud en was dringend aan vervanging toe. De NMBS wil met de nieuwe regeling meer regelmaat en een meer logische spreiding met treinen om het uur, halfuur of kwartier. Sommige reistijden worden langer en kritiek komt er ook op het feit dat zo'n 170 vroege en late treinen worden afgeschaft.

De Lijn heeft zijn bus- en tramtijden voor een stuk afgestemd op de nieuwe treintijden. Bussen en trams zullen op 400 van de 1.000 lijnen anders rijden. Op bepaalde trajecten zullen er ook meer bussen rijden tijdens spitsuren en minder tijdens daluren.

De nieuwe dienstregeling kunt u al sinds een aantal maanden raadplegen op de websites van de NMBS en De Lijn.

Bron: De redactie
Datum: 13/12/2014
Eigen mening: Toen ik vorig jaar in Antwerpen naar school ging heb ik vaak de trein genomen. Dit meestal vanuit Herentals of Olen. Dit was niet altijd ideaal omdat de treinen meestal overvol zitten of te laat komen. Doordat de NMBS de uren veranderd gaat dit een grote aanpassing zijn voor vele mensen. Men zegt dat de dienstregeling al 18jaar oud is, maar bij deze worden de uren toch ook vaak veranderd in verband met de treinen. Ik begrijp dat ze hier een betere regelmaat in willen brengen maar dan moeten ze wel heel duidelijk communiceren naar de reizigers toe. Het vervelende aan de trein nemen is dat deze ook vaak veel te laat aankomt waardoor heel het net in 'de soep' loopt. Wat ik wel jammer vind is dat sommige reistijden nog langer worden. Er zijn veel mensen die elke dag de trein naar het werk of school nemen en hierdoor zullen ze steeds langer onderweg zijn van en naar het werk/school. Wat ook een probleem kan vormen is dat er vroege en late trainen worden afgeschaft. De vroege treinen zitten steeds meeste bevolkt waardoor er, denk ik, op de latere treinen nu nog meer reizigers gaan terecht komen.
Met citaat antwoorden
Oud 14th December 2014, 13:05
jente.peeters jente.peeters is offline
Registered User

Ik vind het positief dat ze de uren veranderen. Hopelijk voegen ze op sommige lijnen ook treinen of bussen toe want nu zitten deze vaak overvol. Het enige waar geen rekening mee werd gehouden is of de uren van trein en bus op elkaar zijn afgestemd. Ik kom elke dag van Geel naar school en hiervoor heb ik de bus en trein nodig. Tot nu toe waren deze redelijk goed op elkaar afgestemd maar nu gaan ze deze uren veranderen en hierdoor zijn ze niet meer op elkaar afgestemd. Dit vind ik persoonlijk zeer spijtig want hierdoor wordt mijn traject naar school nog vermoeiender.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:45.