|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Afluisterapparatuur ontdekt in regeringswijk in Oslo
Afluisterapparatuur ontdekt in regeringswijk in Oslo
Noorse politici worden mogelijk door onbekenden afgeluisterd. Volgens de krant ‘Aftenposten’ is nabij het parlement, ministeries en de zetel van minister-presidente Erna Solberg bewakingsapparatuur aangetroffen. Met zogenaamde IMSI-catchers kunnen de mobiele toestellen gelokaliseerd en telefoongesprekken beluisterd worden. Een woordvoerder van de nationale veiligheidsdiensten bevestigde de vondst van de toestellen. “We weten niet welke bedoelingen hierachter schuilen, waarom deze IMSI-catchers zich daar bevinden en welke informatie ze verzamelen”, verklaarde de woordvoerder. “We nemen deze zaak zeer ernstig op.” Bron: De Standaard, 13/12/2014 http://www.standaard.be/cnt/dmf20141213_01427607 Mening: De laatste tijd horen we meer en meer rond afluisterpraktijken. Dit zou niet mogen vind ik. Hiermee bedoel ik dat mensen niet afgeluisterd zouden mogen worden, niet dat dergelijke praktijken niet in de media mogen verschijnen. Ik vind het net goed dat ze in de media verspreid worden, zo zijn we tenminste op de hoogte. Dat nu ook de regering van Oslo afgeluisterd wordt is alles behalve goed. Het is dan ook nodig dat de zaak ernstig genomen wordt. Daarnaast vind ik dat de regeringswijken beter beveiligd moeten worden om afluisteren in de toekomst onmogelijk te maken. |