actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2014, 19:45
jochen k*ersmaekers jochen k*ersmaekers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 20
Hooligans slaan moeder neer terwijl kind erop toe kijkt

Een bezoek aan de Superclásico van het Argentijnse voetbal is voor Lorena Sabio op een drama uitgelopen. De 33-jarige vrouw werd vorige week door een aantal hooligans van Boca Juniors zwaar toegetakeld, omdat ze een shirtje van aartsrivaal River Plate droeg. Lorena's 8-jarige dochter Altea was getuige van het afgrijselijke tafereel.

© reuters.

© ap.
Sabio plaatste enkele foto's van de bewuste dag op social media. Een waarop ze vrolijk poseert met haar dochter, beiden in een shirt van de Argentijnse topclub River Plate, kort voor de 1-0 zege op Boca Juniors. En een tweede afbeelding, waarop ze hevig bloedend te zien is.

De vrouw heeft de foto's openbaar gemaakt in de hoop dat de daders opgepakt worden. De politie zou de identiteit van één van de hooligans kennen, maar er is nog geen arrestatie verricht.

Nauwelijks bij bewustzijn
"Er kwam een man op me af, die me zomaar in mijn gezicht sloeg," vertelt de moeder. "Daarna kreeg ik meer klappen. Ik lag op de grond, nauwelijks nog bij bewustzijn. Hij zei me dat ik mij niet mocht verroeren. Als ik de politie zou inschakelen, dan zou ik hij me dat betaald zetten.''

De littekens die Sabio overhield aan de aanval zullen haar gezicht voor de rest van haar leven tekenen. "Ik kan amper normaal eten en zal nog zeker tien operaties moeten ondergaan.'' Dochter Altea heeft sinds de gebeurtenis last van nachtmerries.

Ze hoopt dat de daders snel achter de tralies belanden. "Ze zijn gewoon gek. Als niemand iets doet, gebeurt het waarschijnlijk opnieuw. Misschien valt er een volgende keer een dode," stelt Sabio.

bron: http://http://www.hln.be/hln/nl/909...-aftuigen.dhtml

mening: Ik begrijp dat mensen na het werk eens kunnen genieten van een wedstrijdje voetbal. Maar wat ik niet snap is dat sommige mensen zo hard hierin opgaan dat ze zelfs zichzelf niet meer in de hand hebben. Zodanig dat ze anderen gaan verwonden zoals in bovenstaand artikel. Ik vind dat vanaf dat mensen ook maar 1 keer zo de wetten/regels overtreden dat ze direct een stadion verbod, geldboete en dergelijke moeten krijgen naargelang de schade die ze aanrichten. Ook vind ik dat ze in stadions meer afgescheiden plaatsen moeten voorzien zodat supports van "rivaliserende" ploegen elkaar niet kunnen opstoken tot zulke agressieve wandaden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.