actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd November 2014, 01:21
Lore.P*eters Lore.P*eters is offline
Registered User

Joe Biden belooft miljoenenhulp voor Syrische vluchtelingen

De Amerikaanse vicepresident Joe Biden heeft miljoenen hulp aan de Syrische bevolking aangekondigd tijdens zijn bezoek aan Turkije.

De som van 135 miljoen dollar (110 miljoen euro) is bestemd voor vluchtelingen in hun eigen land, maar ook in buurlanden zoals Turkije, zo deelde het Witte Huis zaterdag in Washington mee. Turkije vangt immers 1,6 miljoen Syrische vluchtelingen op.

Biden sprak in Istanboel gedurende meer dan drie uren met de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. Daarbij kwam ook de situatie in Syrië aan bod. Er zijn echter geen aanwijzingen dat de VS en Turkije het eens zijn over hoe terreurmilitie Islamitische Staat (IS) aangepakt moet worden.

De VS willen dat Ankara een groter engagement toont in de strijd van de internationale gemeenschap tegen IS.

Bron: De Standaard 22/11/2014 http://www.standaard.be/cnt/dmf20141122_01390538

Mening: Ik vind het allemaal heel goed dat de vluchtelingen opgevangen worden. Als er oorlog zou zijn in mijn land, zou ik ook weggaan, maar ergens moeten ze ook eens aan andere landen denken. De arme landen in Afrika bijvoorbeeld. Deze landen hebben ook heel weinig geld en eten. Deze mensen zijn gelukkig met wat ze hebben en kennen totaal geen luxe. Ik begrijp het wel dat je natuurlijk niet gelukkig kan zijn als er oorlog gevoerd wordt. Ze moeten iedereen gelijk over de streep trekken, vind ik. Een land als België heeft geen geld nodig. Wij zijn een rijk land, maar Afrika, Syrië,.. moeten allemaal hetzelfde behandeld worden. Er vallen elk jaar zoveel doden aan hongersnood, maar daar wordt niets tegen gedaan. Geef die mensen dan ook iets, zij hebben ook niet veel nodig om gelukkig te worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:42.