actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th November 2014, 20:05
Lynze.M∗esters Lynze.M∗esters is offline
Registered User

Tennisleraar perste kennissen af en bedreigde hun kinderen

Tennisleraar perste kennissen af en bedreigde hun kinderen

Een Italiaanse tennisleraar en zijn toenmalige vriendin zijn dinsdagvoormiddag op de Leuvense strafrechtbank veroordeeld tot celstraffen van respectievelijk veertig en twintig maanden.

Ze hadden tussen mei 2012 en augustus 2013 bijna 190.000 euro en drie auto’s afgeperst van vier slachtoffers. Eerder vroeg het openbaar ministerie twee jaar cel en achttien maanden voor het duo, maar de rechtbank oordeelde dat dit niet streng genoeg was.

In mei 2012 leerden beklaagden Francesco B. (47) en zijn toenmalige vriendin Solange V. (45) drie zussen en een man van Italiaanse origine uit Leuven, Herselt en La Louvière kennen in Leuven. Hij probeerde medelijden op te wekken en leende aanvankelijke kleine geldbedragen. Vriendschap veranderde in terreur toen de man ermee dreigde hun kinderen te ontvoeren en in de prostitutie te deponeren als ze hem geen geld gaven. 'Uit schrik stak ik het geld in een omslag en een taxi kwam het aan mijn huis ophalen', verklaarde een van de zussen.

Kinderen bedreigen

De slachtoffers werden dag en nacht bedreigd en moesten soms in het holst van de nacht geld gaan afgeven. Omdat de Italiaanse man, die zijn kost verdiende als tennisleraar, niet alleen hun kinderen bedreigde maar ook insinueerde dat hij banden had met de politie en magistratuur, durfden de slachtoffers zelfs geen klacht indienen. Toen ze toch de moed vonden om naar de politie te stappen, werden de twee verdachten snel opgepakt.

Naast de straffen moeten de twee nog ongeveer 205.000 euro schadevergoeding aan hun slachtoffers betalen. 'Het gaat om bijzonder zware feiten, dit kan maatschappelijk niet getolereerd worden. Hun slachtoffers verwachten het niet om zo geterroriseerd te worden, ze leefden meer als een jaar in angst. Het leven van deze man is een aaneenschakeling van liegen en bedriegen. De vrouwelijke beklaagde parasiteerde bij vele mensen', oordeelde de rechter.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...141104_01358291

Mening: Ik vind het erg om te horen dat ouders en kinderen in een sportclub al niet gerust kunnen zijn. Dit bevorderd het sporten in clubverband zeker niet. Ik vind dat iedereen moet kunnen sporten in een rustige en veilige omgeving. Het gerecht heeft in mijn ogen gelijk dat ze de straf nog verzwaren dan dat eerst was voorgesteld.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:21.