actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2014, 08:56
Ellen.B*eyens Ellen.B*eyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 76
Raoul Hedebouw: "Lonen zijn niet het probleem, maar de oplossing"

De indexsprong en de koopkracht, ze blijven de gemoederen onverminderd verhitten. "Onze achterban is tevreden, nu nog de uitbouw", zegt Vincent Reuter van de Franstalige werkgeversorganisatie UWE. "Maar de werknemers zijn dat allesbehalve", countert Raoul Hedebouw van de Waalse PVDA, PTB, in een debat in Radio 1-programma 'De Ochtend'. "Hoe gaan we onze maatschappij vooruitbrengen als onze arbeiders minder gaan verdienen?"

Volgens Hedebouw is men niet enkel in Wallonië ontevreden, maar in het hele land. "Natuurlijk ben ik ook ongerust over die groeiende sociale onrust, maar we betreuren de oppositie tussen werknemers en bedrijven", meent Reuter van UWE. "De belangen van het bedrijf zijn ook de belangen van werknemers."

Koopkracht
Reuters stelt dat er bij een indexsprong maar een gematigde beperking van de koopkracht zal komen, maar "dat de toekomst zo wel verzekerd kan worden".

Hedebouw meent echter dat alle remedies, die landen als Duitsland en Nederland al probeerden, op niets uitdraaiden. "De lonen bevriezen, de arbeidsmarkt flexibiliseren, langer werken, ... niet één van die economische oplossingen werkt. De Duitse economie is volledig stilgevallen. Waarom gaan we er dan mee door? We moeten pragmatisch denken: lonen zijn niet het probleem, maar de oplossing."

Mobilisatie
Op donderdag 6 november, bij de nationale betoging tegen de besparingsmaatregelen van de federale regering, verwacht Hedebouw veel Vlamingen in Brussel. "Ik zie overal een mobilisatie, en dat gaat de komende weken enkel stijgen."

Bron: http://www.demorgen.be/economie/rao...ssing-a2110824/

Eigen mening: Zelf vind ik dat Hedebouw wel een punt heeft. Als we naar onze buurlanden kijken zien we dat de maatregelen op niets uitdraaien, waarom zou het bij ons dan wel werken? Zelf denk ik dat de bevoegde ministers verder moeten zoeken naar andere maatregelen. Maatregelen die nog niet genomen zijn door onze buurlanden, of maatregelen die daar wel succes hadden. Het wordt tijd dat er iets gedaan wordt aan de slechte economische situatie. Iets dat echt helpt!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.