actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2014, 09:35
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
NMBS-topman wil wilde stakers sneller straffen

NMBS-topman Jo Cornu heeft naar verluidt samen met Infrabel-baas Luc Lallemand een nota opgesteld om spoormensen die deelnemen aan wilde stakingen sneller te straffen.

In de nota zou staan dat de spoordirecties de eerste werkdag na de wilde staking alle namen van de wilde stakers in hun bezit moeten hebben. Binnen vijf dagen zou dan een sanctie volgen. De sancties zullen ook binnen tien dagen na de wilde staking aan alle stakers worden gecommuniceerd. Dat berichten De Tijd en L'Echo.

In het protocolakkoord met de bonden dat spontane stakingen moet vermijden, zijn sancties voorzien. Cornu is van plan die toe te passen. In het verleden werden na niet-legitieme werkonderbrekingen tuchtstraffen opgelegd in de vorm van financiële sancties of vermaningen.

Bron:
De Morgen, 22/10/2014

Eigen mening:
Ik vind het een goede zaak dat wilde stakers bij de spoorwegen sneller gestraft zullen worden in de toekomst. In het secundair onderwijs nam ik elke dag de trein. Het lukt me niet om op twee handen te tellen hoeveel keren ik, per jaar, voor niets aan het station stond, omdat er weer maar eens gestaakt werd. Soms was de staking op voorhand aangekondigd en kon ik tijdig een andere oplossing zoeken om op school te geraken. Soms vernam ik dit heel toevallig, de dag voor de "wilde" staking zou plaatsvinden, op de trein. Zo'n wilde stakers hebben vaak ook geen echt doel voor ogen. Ze vinden dat er allerlei dingen zouden moeten veranderen, maar een echt concreet doel is er niet. In tegenstelling tot de "echte" aangekondigde stakingen. Het feit dat de wilde stakers sneller gestraft zullen worden, zal er hopelijk in de toekomst voor gaan zorgen dat wij, de gewone mens die gebruik maakt van de NMBS, wat meer kunnen rekenen op het openbaar vervoer. En niet meer ontgoochelt worden doordat er weer maar eens een, in onze ogen, onnuttige staking plaats vindt.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 22nd October 2014 om 09:47.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.