|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Aangerande vrouw vernedert dader op geniale wijze
Aangerande vrouw vernedert dader op geniale wijze
Door: Tine Kintaert 19/10/14 - 11u25 Bron: Daily Mail Vorige week werd Julia Marquand uit Seatlle op straat betast. Ze wist een foto van de aanrander te trekken en stapte ermee richting politie, maar die weigerde actie te ondernemen. Dus ontketende ze maar een hetze op Twitter. De 28-jarige Amerikaanse was terecht verontwaardigd toen ze op straat betast werd door Daryl Sharma. Toen hij kalmpjes wegstapte, liep ze hem achterna om een aantal foto's te nemen. De man begon aan een halfslachtige verontschuldiging dat het per ongeluk was, maar daar moest Marquand niets van weten. "Ik ken het verschil tussen een botsing en een aanraking", klonk het furieus, waarna ze richting politiebureau stapte. Daar ving ze echter bot. "De agenten wilden de foto's niet als bewijsmateriaal bekijken, dus kon er niets gedaan worden." Toen ze de foto's even later op Twitter postte, ging het onderzoek echter al snel als een trein. Julia ging in een mum van tijd van 13 naar 473 volgers op Twitter, en al gauw doken heel wat meer verhalen op van vrouwen die door dezelfde man lastig waren gevallen. De Seattle Police Department schoot niet veel later ook in actie en herkende de man als Daryl Sharma, een bekende zedendeliquent die wel vaker vrouwen zonder toestemming aanraakt. Uiteindelijk haalde Marquand haar slag thuis. Sharma werd opgepakt, aangezien de incidenten in strijd waren met zijn voorwaardelijke vrijlating. Hij wordt nu vastgehouden en moet binnenkort voor de rechter verschijnen. bron: http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Re...ale-wijze.dhtml mening: De laatste tijd hoor je meer en meer van deze ongehoorde situaties, waarbij die vrouwen altijd zelf het recht in eigen handen moeten nemen omdat de politie daar niks aan wil doen. Ik vindt dit schandalig, ik ben zelf een man en vindt dat je gewoon respect moet hebben voor vrouwen. Ik kijk ook wel een schoon vrouw achterna en ik denk dat dit ook wel kan maar betasten gaat toch echt wel te ver. En doordat de politie hier niks aan doet gaan ze de indruk geven dat dit wel toelaatbaar is en je geen grens overschrijdt. Waardoor je uiteindelijk toestanden krijgt zoals in india waar regelmatig verkrachtingen gebeuren en waar dan een boze menigte die verkrachters een lesje leert omdat de overheid dat toch niet doet. |
|
|||
|
|||
Hetgeen hier vooral frappant is is het feit dat de macht van de sociale media nog maar eens bewezen wordt. Twitter wordt hier namelijk (met recht) gebruikt om als het ware een soort kloppenjacht op gang te krijgen op deze pervert. In dit geval werd het ten goede benut maar voor hetzelfde geld wordt er een onschuldig slachtoffer uitgekozen om te stigmatiseren op het internet. Dit zit meteen alle deuren open voor cyberpesten of nog ergere problemen. Ik wil hier gewoon mee zeggen dat ik het goed vind dat rechtvaardigheid is geschied maar het is verontrustend dat dit niet door de politie maar door Twitter is gebeurd. Voor zover ik weet is Twitter geen gerechtsorgaan.
|