actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2014, 19:33
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 76
Op deze wegen komen er in 2015 trajectcontroles bij

Het aantal trajectcontroles op onze wegen zal tegen volgend jaar verdrievoudigen. Van 7 locaties nu, naar meer dan 20 in 2015. ‘Het is een erg goede zaak dat die nieuwe trajectcontroles vooral op secundaire wegen komen, waar bij ongevallen vaak ook voetgangers en fietsers gewond geraken’, reageert automobilistenclub VAB.

De eerste trajectcontrole dateert van de zomer van 2012, toen op het viaduct van de E17-autosnelweg in Gentbrugge een dergelijk controlesysteem in dienst werd genomen. Het meet de gemiddelde snelheid van een auto over een langere afstand. Wie het traject sneller aflegt dan de maximumsnelheid toelaat, wordt op het einde van dat traject geflitst en krijgt nadien een boete in de bus.

Automobilistenvereniging VAB, die een enquête uitvoerde rond dergelijke snelheidscontroles, is absoluut voor en dat is ook de nieuwe Vlaamse minister van Mobiliteit, Ben Weyts (N-VA), niet ontgaan. Hij onderschrijft de oproep van VAB en kondigde gisteren aan dat er in de toekomst in Vlaanderen veel meer zal worden ingezet op trajectcontrole. Er komen elf nieuwe trajecten in de regio Antwerpen, twee in Vlaams-Brabant en één in Limburg (zie kaart). Niet alle betrokken politiezones wilden echter nu al de locatie meedelen.

VAB vraagt de overheid wél de trajectcontroles voldoende aan te kondigen. ‘De bedoeling van de overheid moet zijn dat ze een gedragsverandering bereikt bij bestuurders. Niet in het geheim trachten zo veel mogelijk automobilisten op de bon te slingeren.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141013_01318613
13/10/2014

Eigen mening: Ik vind de uitbreiding van de trajectcontroles zeker een goede zaak. Volgens mij is dit een zeer efficiënt systeem dat er echt wel toe bijdraagt dat automobilisten beter op hun snelheid zullen letten. Bij de klassieke flitspalen ziet men namelijk vaak dat mensen vlak voor de flitspaal afremmen om daarna opnieuw te versnellen. Op deze manier hebben de flitspalen dus weinig nut. Met de trajectcontrole heeft men een slimme manier gevonden om dit probleem aan te pakken: nu zullen de automobilisten hun snelheid wel over een langere afstand moeten aanpassen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.