actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2014, 14:56
Thomas.V*nAelst Thomas.V*nAelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Pesters slaan leerling in ziekenhuis

Vier pesters hebben Geoffrey C. (17) uit Temse afgelopen week in het ziekenhuis geslagen. Ze zaaien al jaren terreur op het Sint-Jorisinstituut in Bazel. Drie van hen werden al van school gestuurd. De directie vroeg de politie in burger te patrouilleren in de schoolomgeving.
KRISTOF PIETERS
Vier losgeslagen tanden en een barst in zijn oogkas. Geoffrey C. uit het vijfde jaar metaal op het Sint-Jorisinstituut werd dinsdag lelijk toegetakeld. De feiten gebeurden in de dreef achter de school waar de leerlingen met de fiets of de bromfiets naar huis vertrekken. "Ik stond te wachten op enkele klasgenoten toen de vier plots rond me stonden. Ze vroegen naar drie andere leerlingen en vroegen waar ze hen konden vinden. Omdat ik geen antwoord kon geven, gaven ze via mij een 'boodschap' door. Ik kreeg meteen enkele klappen."

Geoffrey voelde een metalen voorwerp tegen zijn hoofd. Hij raakte nog op eigen kracht thuis, maar werd meteen naar het ziekenhuis gebracht. "Daar hebben ze vastgesteld dat vier snijtanden zijn losgeslagen. Ze zijn weer op hun plaats gezet met een beugel, maar het is afwachten of het goed komt", zegt zijn vader.


Schoolverzekering
"We maken ons meer zorgen over zijn linkeroog. Hij ziet alles wazig doordat er ook een barst is in zijn oogkas. Volgens het ziekenhuis zou dat wegtrekken, maar we zijn er niet gerust in."

De vader verwijt de school dat die niet vroeger is opgetreden tegen de pestkoppen. "En dan krijgen we ook te horen dat de schoolverzekering niet tussenbeide komt omdat het buiten de schoolpoort is gebeurd en het niet om een ongeval gaat", zucht de man.

Bij Geoffrey zit de schrik er goed in. "Eén van de daders heeft in mijn klas gezeten. Ik ben niet het enige slachtoffer. Zo werden leerlingen geďntimideerd en bestolen van hun gsm. Een andere leerling heeft twee jaar geleden enkele tanden verloren, maar hij durfde thuis niks te zeggen en zei dat hij was gevallen. Pas nu komen al die verhalen naar buiten."

Directeur Karl Fievez betreurt het geweld en nam intussen maatregelen. "We hebben zelf ook een klacht ingediend bij de politie en gevraagd om deze week in burger te patrouilleren. Dat was vooral om de verontruste ouders wat gerust te stellen. Een tiental leerlingen heeft intussen een verklaring afgelegd bij de politie."

Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-...nhuis-a2075282/

Mening: dit soort van geweld betreur ik ten zeerste. Met een groepje jongeren een onschuldige jongeman aanvallen en hem in het ziekenhuis slagen. Deze pesters hebben duidelijk geen geweten. Dat de school niet kan tussenkomen omdat het buiten de poort gebeurt vind in nonsense. De school moet en zal ingrijpen bij dit voorval.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th October 2014, 12:14
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Pesters slaan leerling in ziekenhuis

In het artikel staat dat deze vier pesters al jaren terreur zaaien op deze school, waarom zijn er niet eerder maatregelen genomen?
Geoffry zegt dat nu alle verhalen naar buiten komen. De andere slachtoffers waren zo bang dat ze niemand iets over het pesten durfden vertellen. Dit zegt ook iets over de school. Hebben ze eigenlijk wel een pestbeleid? Zijn er vertrouwensleerkrachten waar de leerlingen hun hart bij kunnen uitstorten? Als ze toch hun verhaal durven doen, wordt er dan iets aan het pesten gedaan? Gelukkig durven de andere leerlingen nu wel hun mond open te doen. Deze daden mogen niet ongestraft blijven. Ik vraag me alleen af of de daders van school sturen wel zo een goede oplossing is. Deze leerlingen zijn nog altijd schoolplichtig. Ze zullen zich in een andere school inschrijven, of thuis les moeten krijgen. Misschien beginnen ze het pesten wel gewoon opnieuw, in die andere school. Ze moeten dus zeker opgevolgd worden en een cursus of therapie volgen om hun woede/frustratie te leren beheersen en zich sociaal aanvaard te leren gedragen.
Iemand in het ziekenhuis slagen is niet niks. Er zijn andere gevallen aan vooraf gegaan: intimidatie, het stelen van gsm's... Ik weet niets over hun thuissituatie. Ze hebben het misschien moeilijk thuis en zijn op zoek naar aandacht. Ze krijgen geen positieve aandacht en zoeken dus negatieve aandacht. Ik denk dat men dus ook de motieven van het pesten moet nagaan.
Dit gedrag moet streng bestraft worden. Ze moeten een duidelijk signaal krijgen van de school, van de ouders en van de politie.
De pesters waren met vier. Ik denk dat het ook zal helpen om ze uit elkaar te halen. Ze jutten elkaar waarschijnlijk op en zijn misschien zelfs bang van de anderen uit schrik om zelf slachtoffer te worden.
Ik vind het een goed initiatief dat de politie zal patrouilleren. Ik vraag me dan alleen af hoelang ze dit zullen doen en of het wel echt effect heeft. Als leerlingen echt willen pesten, zullen ze het buiten het zicht van de agenten doen. Ze doen het gewoon een straat verder of op het internet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.