actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 24th July 2014, 00:18
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Magische fruitboom

Deze magische boom draagt 40 verschillende soorten fruit

De hedendaagse kunstenaar Sam Van Aken liet zijn oog vallen op een verlaten boomgaard in de staat New York. De boomgaard telde meer dan 200 varianten van verschillende bomen met steenvruchten. Hij wou de boomgaard niet enkel redden, maar ook experimenteren. Met een verbluffend resultaat tot gevolg.
Door het enten van verschillende bomen van de boomgaard creëerde hij de 'Tree of 40 Fruit', een boom die veertig verschillende vruchten draagt.

"Door het jaar gaat het om een gewone boom, maar tijdens de lente krijgt de boom bloesems met een verschillende roze kleur. Daarna gaat die boom er weer normaal uitzien, tot er veertig verschillende types fruit aan beginnen te groeien", legt Van Aken uit tijdens een TEDx-conferentie.

Bekijk zijn volledige uiteenzetting hieronder.

Bron + filmpje: http://www.demorgen.be/dm/nl/992/We...ten-fruit.dhtml
Datum: 23/07/2014 om 09u39

Mening

Dit artikel gaat over een magische boom die verschillende soorten fruit kan dragen. Eerlijk gezegd twijfelde ik eraan of ik het artikel al dan niet zou posten. In mijn ogen ligt het op het randje tussen nieuws en boecht. Ik twijfel enorm aan de geloofwaardigheid van het artikel. Als het zo’n magische boom is, waarom werd hierover niets gezegd op het journaal? Waarom bestaan er geen uitgebreide wetenschappelijke artikels over? Bij de minste ontdekking springt de media op de feiten, bij deze ontdekking is dit niet gebeurt.

Het zou natuurlijk geweldig zijn als zo’n boom zou bestaan, zowel voor landbouwers als voor mensen die fruitbomen planten als hobby. Het is leuk, tof en spannend om te zien welke fruitsoorten allemaal aan de boom kunnen groeien. Mensen met een kleinere tuin moeten maar 1 fruitboom planten om te kunnen genieten van verschillende fruitsoorten. Voor de landbouwers zijn zo’n fruitbomen in economisch opzicht welkom, meer gevarieerd aanbod gegarandeerd.

Ik ben er zeker van dat als deze boom echt zou bestaan we er in de toekomst meer van zullen horen, maar tot dan kijk ik met een argwanende bril naar dit artikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:42.