actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th May 2014, 15:11
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User

#DSDISCUSSIE. Wilt u overal trajectcontrole?

#DSDISCUSSIE. Wilt u overal trajectcontrole?

'Wat mij betreft, komen er op de snelwegen geen flitspalen meer bij en kiezen we in de toekomst volop voor trajectcontrole', heeft Vlaams minister Hilde Crevits gezegd in Het Laatste Nieuws. Het departement Mobiliteit onderzoekt alvast zes mogelijke trajecten. Wilt u ook meer trajectcontrole?
Op het viaduct van de E17 in Gentbrugge en op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere, telkens in beide rijrichtingen, is er nu al trajectcontrole. En deze vorm van snelheidscontrole werkt, blijkt uit een onderzoek van de UHasselt. Zelfs beter dan flitspalen.

Daarom heeft de Vlaamse overheid, in nauw overleg met de federale politie en na analyse van gegevens over de ernst van ongevallen op die plaatsen, een aantal trajecten geselecteerd die in de toekomst voor trajectcontrole in aanmerking kunnen komen.

Het gaat om:

E40 Zwijnaarde-Aalter
R1 Antwerpen-Kennedytunnel
E40 Sterrebeek-Bertem
A12 viaduct Wilrijk ter hoogte van de Bevrijdingstunnel/De Vostunnel
E17 Deinze-Gentbrugge
E313-R1 Wommelgem

Wat denkt u van deze voorstellen? Wilt u meer of minder trajectcontrole op de Vlaamse snelwegen? Reageer via de knop rechtsboven of via Twitter met de hashtag #dsdiscussie.

Bron: De Standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140424_032

Mijn mening

Ik vind trajectcontrole niet de oplossing. Ik passeer geregeld het viaduct van Gentbrugge en daar is het altijd file omdat men tot aan het begin van het viaduct 120 en meer rijdt en daarna op de remmen gaat staan om 70 te kunnen rijden. Op die manier veroorzaak je dus meer files. Ik ben hier dus geen voorstander van. Wat vinden jullie ?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:40.