actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th May 2014, 15:23
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Baby met twee gezichten

Mirakelbaby met 2 gezichten

De Australische Renee Young heeft het leven geschonken aan een Siamese tweeling met één lichaam maar met twee gezichten en twee breinen. 'Faith' en Hope' zijn amper vijf dagen oud en nu al spreekt men van een medisch mirakel.
De meisjes werden afgelopen donderdag zes weken te vroeg geboren via een keizersnede in Sydney. De kindjes lijden aan de zeldzame aandoening diprosopus ('twee gezichten', afgeleid van het Grieks). Er zijn nog maar 35 gevallen wereldwijd geregistreerd. Telkens overleden de baby's vrij kort na de geboorte.

Renee Young en Simon Howe kwamen er na een echo achter dat de tweeling die ze verwachtten in feite één kind bleek te zijn met twee symmetrische gezichtjes. Ondanks dat de artsen erop aandrongen om over te gaan tot het afbreken van de zwangerschap, zette het koppel dat al zeven kinderen had, toch door.

"Ook al is er maar één lichaam, voor ons is het een tweeling", verklaarde de moeder aan het magazine Woman's Day. "Het zijn onze meisjes en we zien ze ontzettend graag."

De dokters staan in elk geval versteld van de progressie die de Siamese tweeling heeft gemaakt. Na vijf dagen konden ze zelfstandig ademen. Hoe het nu verder moet, is koffiedik kijken. Wellicht vormt eten toch een probleem aangezien Faith en Hope slechts over één slokdarm beschikken. De ouders hopen heel erg dat ze de baby's op termijn toch mee naar huis zullen kunnen nemen.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...gezichten.dhtml
Datum: 12/05/2014 om 12u50

Mening

Zoiets zie je niet elke dag. Het is een wonder dat deze meisjes nog leven. Wetenschappers staan voor een raadsel. Nog nooit eerder werd zo’n tweeling levend geboren. Daarom zijn Faith en Hope speciaal. Hun ouders zijn heel blij met hen, dit vind ik positief. Er zijn veel mensen die zo’n kinderen niet zouden willen omdat ze anders zijn, deze ouders willen hen wel! Ik geloof dat deze kinderen veel liefde en genegenheid zullen kennen. Het is nog af te wachten wat de broers/zussen zullen denken. Persoonlijk denk ik dat zij ook veel van hen zullen houden. De houding van ouders wordt vaak overgenomen door hun kinderen. De meisjes gaan het zeer moeilijk hebben. De ouders moeten realistisch blijven. Niemand is zeker of de meisjes zullen blijven leven. Ze hebben maar één slokdarm en dat kan voor problemen zorgen. Genetisch gezien is de kans groot dat ze vatbaarder zijn voor ziekten. Als ze niet overlijden bestaat de kans dat ze nagekeken worden op straat, dit zorgt er op zijn beurt voor dat ze zich niet goed in hun vel zullen voelen en psychologische problemen kunnen ontwikkelen. De kinderen hebben twee breinen, dit vormt ook een probleem op school. Als één kind slimmer is dan het andere kind zullen ze toch naar dezelfde klas moeten gaan.

Het is een wonder dat deze kinderen nog leven en ik hoop voor de ouders dat ze in leven zullen blijven. Het gaat niet makkelijk zijn, maar met voldoende liefde van ouders en familie kunnen de kinderen gelukkig worden.
Met citaat antwoorden
Oud 12th May 2014, 16:18
jente.peeters jente.peeters is offline
Registered User

Ik vind het een wonder dat deze baby's nog leven. Ik begrijp ook niet hoe het nu verder moet. Ademen kunnen ze zelfstandig van elkaar, maar om te eten hebben ze allebei dezelfde slokdarm. De kans dat ze zich verslikken is dan ook zeer groot. Dit gaat nog zen enorme uitdaging worden. Het is zeer mooi dat ze nog leven maar ik denk dat als deze baby's blijven leven er ze een heel moeilijk leven te wachten staat. Ze zijn nooit alleen, doordat ze samen een lichaam delen moeten ze ook samen beslissen hoe dit beweegt. Zo zijn er nog vele problemen die zich gaan opdringen. Ik zou vooral kijken naar de 2 baby's. Als zij gelukkig zijn en zo willen leven is dat goed maar als zij zelf niet willen leven op deze manier zullen de ouders dit toch moeten accepteren.
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2014, 16:03
V*lerie.Megyeri V*lerie.Megyeri is offline
Registered User

Mirakelbaby met 2 gezichten

Het is een wonder dat deze kinderen nog leven. Hoe het nu met hen verder moet: goede vraag! Ik vind het verkeerd van de ouders om de zwangerschap destijds niet te hebben afgebroken. De ouders hebben al zeven kinderen. Ik maak zelf deel uit van een tweeling en ik kan jullie zeggen dat dit geen tweeling is. Dit is een kind met twee hoofden en hersenen, om het even cru te zeggen. Door de kinderen te laten geboren worden, hebben deze ouders zelf verdoemenis over hen gebracht. Als men nu al weet dat de twee kinderen niet eens tegelijk kunnen eten, wie weet dan welke complicaties zij nog zullen ondervinden. Ik vind dat jammer voor de kinderen en dom van de ouders. Ik zou zelfs durven zeggen dat de ouders dit voor de media-aandacht doen, want deze kinderen opvoeden gaat enorm moeilijk worden.

Voor de wetenschap is dit uiteraard enorm interessant, daar kan ik niet om heen. Het biologische gedeelte hierachter interesseert mij ook enorm.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:46.