|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Aantal incidenten met defecte treindeuren neemt af
In de loop van 2012 heeft de NMBS 175 incidenten geregistreerd met defecte deuren van treinen. Dat zijn er minder dan in 2011 (220) en 2010 (235). Dat blijkt uit het antwoord van minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS) op een schriftelijke vraag van David Geerts (sp.a).
Het risico op een defect van een treindeur verschilt sterk naargelang het treintype. In de loop van 2010-2012 deden zich bijvoorbeeld bij het treinstel AM 75-77 0,15 procent defecten voor op het totaal aantal deuren van dat type. Voor AM 62-65 was dat 0,08 procent. Met de M4, I10, I11 en I6 deden zich evenwel nauwelijks problemen voor. Vierledige motorstellen blijken volgens Labille het meest gevoelig voor defecte deuren. Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...n-neemt-af.aspx Eigen mening: ik vind het goed dat ze zoeken naar de ongevallen die er gebeuren. Ook omdat de mensen daardoor veel vertraging oplopen door al de incidenten. Maar moeten ze misschien de treinen ook niet vervangen doordat de ze zoveel problemen hebben. |