actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2013, 22:08
kaat.f*ans kaat.f*ans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: zoersel
Posts: 20
Elektriciteit als kerstcadeau in Griekenland

05/12/13, 19u20 − Bron: Belga

Het Griekse eiland Zakynthos en de Griekse stad Tripolis tonen zich bereid de energiefactuur te betalen van hun inwoners wiens elektriciteit is afgesloten. Zo willen ze dat iedereen de eindejaarsfeesten niet in het donker moet doorbrengen, meldden beide gemeentebesturen.

"Het is een teken van solidariteit, we mogen niet onverschillig blijven", zei Stelios Bozikis, de burgemeester van Zakynthos. Hij schat dat het om 50 tot 60 gezinnen gaat op het eiland. De burgemeester nam deze beslissing nadat een 13-jarige jongen stikte in zijn slaap door de rook van de vuurkachel die het huis moest verwarmen nadat de elektriciteit werd afgesloten.

Volgens de burgemeester van een buitenwijk van Thessaloniki, in het noorden van Griekenland, leven ongeveer 700 gezinnen in de stad zonder stroom wegens betalingsproblemen. De Griekse krant Eleftherotypia meldde in september al dat het aantal Griekse gezinnen zonder elektriciteit was verdubbeld tussen 2008 en 2012, als gevolg van de crisis.
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...iekenland.dhtml

Mijn mening: Ik vind het een heel mooi gebaar van de regering in Griekenland om de mensen warmte te geven met de feestdagen. Ik vind dat iedereen arm of rijk recht heeft op een gezellig eindejaar. Ik vind het wel jammer dat hiervoor eerst iemand om het leven moet komen om dit idee op gang te brengen. Ik begrijp wel dat het niet evident is om al de mensen van elektriciteit te voorzien. Daarom vind ik het echt een mooi cadeau.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.