actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 3rd December 2013, 10:08
Wouter.M*eeusen Wouter.M*eeusen is offline
Registered User

Antwerps water is het minst lekker

Nergens in Vlaanderen is het kraantjeswater minder lekker dan in Antwerpen. Dat hoorden luisteraars van het Radio 1-programma Hautekiet gisteren, nadat een onderzoeksbureau water uit zes Vlaamse steden had getest. “En toch is het verschil klein”, relativeert Water-Link, de voormalige Antwerpse Waterwerken.
Hautekiet en onderzoeksbureau Haystack voerden in zes grote Vlaamse steden enquêtes naar de kwaliteit van het water. Het water uit Hasselt kreeg de hoogste tevredenheidsscore. Liefst 69 procent gaf het minstens zeven op tien. Het Antwerpse water kreeg slechts 56 procent. Daartussen zaten de steden Brussel (63 procent), Gent (60 procent), Leuven en Brugge (elk 58 procent).

Water-Link, verantwoordelijk voor het drinkwater in de Antwerpse metropool en het havengebied, schrikt niet. “De verschillen zijn niet zo groot, en er is geen proeftest in Antwerpen zelf uitgevoerd bij mensen die de smaak herkennen. Die had de Antwerpse cijfers kunnen verbeteren”, zegt woordvoerder Chris Janssens.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...nst-lekker.aspx

Eigen mening: Ik geloof er persoonlijk niet echt in, de verschillen zijn toch zodanig klein dat het volgens mij puur toeval is. Ze hebben natuurlijk wel wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd, maar toch geloof ik er niet in. En er is trouwens ook geen proeftest uitgevoerd in Antwerpen dus ik denk dat we hier niet te zwaar aan moeten tillen en het gewoon links moeten laten liggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:44.