actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2013, 08:44
cedric.v*ndewater cedric.v*ndewater is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 46
Amnesty International roept VN op "onmiddellijk" op te treden in Centraal-Afrika

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International roept de Verenigde Naties maandag op meteen tussen te komen in de Centraal-Afrikaanse Republiek en een "robuste vredeshandhavingsmissie" toe te staan. Enkel zo kan de golf van geweld ingedijkt worden, vreest AI.


Frankrijk heeft vorige week een duizendtal Franse soldaten verscheept, officieel voor het ondersteunen van de 2.600 manschappen sterke troepenmacht van de Afrikaanse Unie in het geplaagde land. Samen moeten ze trachten de vrede te herstellen na de staatsgreep van 24 maart. De VN-Veiligheidsraad moet deze week een Franse resolutie stemmen die mikt op het versterken van de Afrikaanse stabilisatiemacht, maar volgens Amnesty International is een sterker initiatief nodig. "De consequenties van deze vitale beslissing zullen het hele land beïnvloeden", luidt het. "Als de Veiligheidsraad nu niet handelt om de verschrikkelijke cyclus van geweld in de Centraal-Afrikaanse Republiek te stoppen, dal dat falen de komende jaren zwaar blijven wegen op de internationale gemeenschap."




Bron: MSN nieuws


Eigen mening: Mijn moeder is onlangs terug van Afrika en ze vertelde me over de situatie daar. Je kan moeilijk begrijpen dat het daar nog erger word maar het is zo het geweld en de verkrachtingen liegen er niet om. De armoede blijkt ook niet echt beter te worden ik vraag me af hoe dat dit eigenlijk komt. Waarom slagen we er niet in om het daar beter te maken. Ik hoop in ieder geval dat ze de nodige troepen sturen en de situatie toch een beetje te kunnen verhelpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.