actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2013, 16:37
Jente B*sters Jente B*sters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Olen
Posts: 24
Sluipschutters doden honderden kinderen in Syrië

bron: www.knack.be

In Syrië worden kinderen door sluipschutters bewust uitgekozen als doel. In een burgeroorlog die is uitgegroeid tot één van de smerigste conflicten in de wereld worden de allerkleinsten standrechtelijk geëxecuteerd, gemarteld of met een machinegeweer doodgeschoten wanneer ze staan aan te schuiven bij de bakker.

Sinds het begin van het conflict in Syrië, heeft het oorlogsgeweld het leven gekost aan 11.000 kinderen. Honderden kinderen zijn gedood door sluipschutters, die hen bewust uitkiezen als een doel.Dat blijkt uit een nieuw rapport van de Verenigde Naties.

In Syrië worden ook dagelijks kinderen gemarteld en standrechtelijk geëxecuteerd. Het geweld maakt geen onderscheid in leeftijd. Ook de allerkleinsten en zelfs baby's zijn het slachtoffer van de oorlogsgruwel. De meerderheid van de dodelijke slachtoffers onder de kinderen, kwam om het leven door bommen die in hun huis of in hun buurt insloegen.

Gestolen Toekomst

In het nieuwe rapport 'Stolen Futures, the hidden toll of child casualties in Syria' (Gestolen Toekomst, de verborgen tol van kindslachtoffers in Syrië) pleit de VN voor een oorlog die het leven van burgers niet onophoudelijk in gevaar brengt.

Het rapport brengt een lijst uit van 11.420 dodelijke slachtoffers jonger dan 17 jaar in de periode maart 2011 tot augustus 2014. Van hen zijn 389 gedood door sluipschutters. 764 kinderen werden standrechtelijk geëxecuteerd en honderden anderen werden gemarteld.

Aanschuiven bij de bakker

De hoogste dodentol onder de kinderen is te betreuren in Aleppo, de stad waar de burgeroorlog in alle hevigheid toeslaat. 'De manier waarop kinderen in Syrië worden gedood, is ronduit schokkend,' zegt VN-rapporteur Hana Salama. 'Ze sterven bij bombardementen op hun huizen of tijdens alledaagse activiteiten, terwijl ze aanschuiven bij de bakker of les volgen op school.'

'Ze worden doodgeschoten door machinegeweren, ze zijn het doelwit van sluipschutters, ze worden geëxecuteerd, gemarteld en vergast.'

Het rapport maakt enkel melding van de dodelijke slachtoffers die gekend en geregistreerd zijn. In werkelijkheid loopt de dodentol mogelijk nog veel hoger op. (EE)

Mening: Ik vind het verontrustend wat er in Syrië allemaal gebeurd. Ik begrijp ook helemaal niet waarom mensen zo gewelddadig zijn. Het is alsof ze er profijt uithalen door kinderen te vermoorden, wat helemaal niet zo kan zijn. Ik hoop dat dit conflict snel opgelost geraakt en dat zoveel mogelijk personen die schuldig zijn aan moorden hiervoor zwaar gestraft zullen worden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2013, 17:34
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Hier heb ik geen woorden voor. Als je zoiets met kinderen en baby's doet, ben je geen mens, maar een beest. Ook volwassenen moorden elkaar uit en dat is zeker ook heel erg, maar kinderen en baby's raakt een mens meer en dieper. We kunnen alleen maar hopen dat die gruweloorlog spoedig gedaan zal zijn. Hele steden en dorpen zijn van de kaart geveegd, veel Syriërs zijn dood en de kinderen die overblijven zijn totaal verloren. Dat moet gewoonweg verschrikkelijk zijn. Gisteren zag ik een hele mooie film waarin een vrouw zei dat ze zelf geen kindjes van zichzelf wil, omdat er al zoveel kindjes in nood bestaan. Die kindjes moesten voorrang hebben volgens haar en geadopteerd worden door mensen die het beter hebben. Wel, die zin heeft mij echt gegrepen en zal ik nooit vergeten. Wie weet adopteer ik ooit ook een kindje uit een oorlogsgebied of arm land. Daarmee help je toch één kind. In verhouding is dat niet veel, maar zelfs maar één iemand redden betekent al veel. Als ik dat ooit zou kunnen doen, dan pas zou ik mij echt een goed mens voelen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th November 2013, 22:11
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Het is zo erg dat deze kinderen slachtoffer worden van iets waar zij volledig van af staan. Zij zijn geen strijders maar worden toch neergeschoten, zij worden gebruikt door volwassenen en worden daarvoor gestraft als volwassenen. Ik hoop dat er naar deze problematiek een groot onderzoek wordt opgestart en dat de misdadigers die kinderen doden gestraft kunnen worden voor hun misdaden. Het erge is dat alleen de kinderen die sterven opgenomen worden in deze cijfers, maar alle kinderen zijn hier slachtoffers. Sommigen worden bijvoorbeeld gemarteld en overleven maar zullen altijd getraumatiseerd blijven, maar allemaal zien ze een mooie toekomst aan zich voorbij gaan. Want hoe moeilijk moet het wel niet zijn om naar school te gaan en aan je toekomst te bouwen in een land waar doelbewust op scholen wordt geschoten?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.