actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2013, 10:31
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
Fusieplannen voor bibliotheken KU Leuven

De KU Leuven denkt na over fusies en samenwerkingen tussen de bibliotheken van Humane Wetenschappen. Er zijn maatregelen nodig om de steeds duurdere boeken en abonnementen te kunnen blijven betalen. De bibliotheken hoeven niet te rekenen op meer geld van de universiteit. Dat schrijft het Leuvense studentenblad Veto op zijn website.

De KU Leuven denkt eraan een aantal bibliotheken te laten fuseren. Op de tafel liggen plannen om de Letterenbibliotheek samen te voegen met de moderne collectie van de Centrale Bibliotheek.

Het andere deel van de Centrale Bibliotheek, dat bestaat uit manuscripten en ander bibliothecair erfgoed, zou dan weer fuseren met de Maurits Sabbebibliotheek, de bibliotheek van de faculteit Theologie en Religiewetenschappen.

Op die manier zou de Centrale Bibliotheek dus opgesplitst worden en bestuurlijk ondergebracht worden bij andere bibliotheken.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131111_00832057

Mijn mening: Het idee om de bibliotheken te laten fuseren met elkaar vind ik een goede doelstelling. Het is een spaarzame oplossing. Om de hoge kostprijs van boeken te gaan drukken, plaats men enkele afdelingen samen zodat elke bibliotheek afzonderlijk minder geld zal moeten uitbesteden aan de aankoop van boeken. Een goed alternief, vind ik. Voor de studenten van de KU Leuven zal het even zoeken zijn waar de afdelingen naartoe gaan. Toch ben ik ervan overtuigd dat deze werkwijze doeltreffend is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.