actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2013, 11:08
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
NMBS informeert reizigers nu ook via Twitter

De NMBS lanceert vandaag haar officiële Twitter-account. Dat schrijft Metro. Bedoeling is informatie te delen met de reizigers en ook de dialoog aan te gaan met doorgaans vrij kritische twitteraars.
De naam van het officiële kanaal wordt @NMBS. Bedoeling is de reizigers snel te informeren. De openbaarvervoersmaatschappij heeft al een aantal mobiele toepassingen, de Twitter-feed vormt daar een aanvulling op.

De dienst is te bereiken van 6 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds. Een team van medewerkers stuurt updates de wereld in. De bedoeling is reizigers in real time informatie te geven over hun reisweg of over voorvallen in de treinstations die van invloed kunnen zijn op het traject.

Het is ook de bedoeling dat de reizigers met hun vragen op de account terechtkunnen. De NMBS belooft in dialoog te treden, bijvoorbeeld met reizigers die ergens vastzitten op de trein.

Om 6 uur vanmorgen verscheen de allereerste tweet. Een bijhorend filmpje op YouTube en de initialen "MD" laten uitschijnen dat die door niemand minder dan NMBS-baas Marc Descheemaecker is verstuurd.

Goeiemorgen! Vanaf vandaag gaan we ook via Twitter met u in dialoog. Welkom aan boord! ^MD #NMBS http://t.co/vujxjkfOUV
— NMBS (@NMBS) October 24, 2013
Hey @NMBS , veel succes met het vertrek van jullie socialmediatrein op Twitter. Join the club!
— De Lijn (@delijn) October 24, 2013

Bron: www.deredactie.be

Eigen mening:
Dit lijkt me een goede zaak. Heel wat reizigers maken gebruik van hun smartphone tijdens het reizen. Op deze manier kunnen ze helemaal up-to-date hun traject bekijken. Wanneer ze zien dat er problemen zijn kunnen ze spoedig naar een andere oplossing zoeken. Ook is het knap van de NMBS dat ze de dialoog met reiziger aangaat, ik geloof dat er hierdoor sneller een oplossing kan gezocht worden voor problemen die gemeld worden. Ik hoop dat de pendelaars die kritiek hebben dit wel op een deftige manier uiten, en dat er niet constant opkomt 'dat de nmbs altijd te laat is' en dat het 'altijd hetzelfde is'. Ik ben voorstander van dit initiatief!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.