actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2013, 23:20
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
Assad: ‘Het Syrische volk zal over mijn lot beslissen'

De Syrische president Bashar Al-Assad toont zich in een vandaag gepubliceerd interview met Der Spiegel erg strijdvaardig. Aftreden is voor Assad geen optie. ‘Het Syrische volk zal over mijn lot beslissen,’ klinkt het in het interview.

In het interview stelt Assad dat Syrië in juni volgend jaar presidentsverkiezingen zal houden. Of hij zelf zal deelnemen weet Assad nog niet. ‘Als het volk niet meer achter mij staat, zal ik niet deelnemen,’ aldus Assad, die verschillende keren zegt dat de rebellen niet de stem van het Syrische volk vertegenwoordigen. ‘Dit conflict is naar Syrië gebracht vanuit het buitenland,’ aldus Assad.

Assad haalt verder ook uit naar de Amerikaanse president Barack Obama. ‘Het is niet aan hem om te oordelen over Srië. Hij heeft niet het recht om te zeggen wie de legitieme president van Syrië is.’

Assad erkent wel dat hij bij het begin van de opstand, twee jaar geleden intussen, fouten gemaakt heeft. Toen werden in Daraa verschillende manifestanten doodgeschoten. ‘Maar zelfs als er fouten zijn gemaakt, dan waren onze beslissing nog steeds fundamenteel juist,’ aldus Assad.

Het bloedbad in Houra is volgens Assad niet het werk van regeringstroepen en betwist de VN-rapporten die zeggen dat het de troepen van Assad waren die 108 dorpsbewoners ombrachten. ‘Met alle respect voor de VN-rapporten, wij zijn de Syriërs. Wij wonen hier en kennen de waarheid beter dan de verslaggevers. Wij weten wat waar is.’

Assad ontkent ook dat hij chemische wapens heeft gebruikt. Volgens hem zitten in de zogenaamde bewijslast flink wat tegenstrijdigheden en liegen westerse inlichtingendiensten over telefoongespreken waarin Syrische topmilitairen het hebben over het gebruik van chemische wapens.

De Syrische president verwijst ook naar de houding van verschillende landen omtrent een militaire interventie in Syrië. ‘Obama kon met zijn leugens niet eens het Amerikaanse volk overtuigen: 51 procent was tegen militair ingrijpen. Het Britse parlement was tegen. Het Franse parlement voerde een bits debat. Overal in Europa was men tegen een aanval. Waarom? Omdat de meerderheid van de mensen het verhaal niet geloofde.’

Bron: www.standaard.be

Eigen mening:

'Aftreden is voor Assad geen optie.' Dan vraag ik me af wat er met het land zal gebeuren moest hij herverkozen worden. Wat zouden die nieuwe verkiezingen dan veranderen? De gebeurtenissen in Syrië zijn ongelooflijk, de mensen leven daar in schrijnende toestanden. Voor mij is het evenwel niet duidelijk wat er nu precies aan de hand is, en ik vraag me af of men daar een buitenlandse interventie zou appreciëren. Er moet in ieder geval snel een oplossing komen, want de vele aanslagen verwoesten honderden levens van onschuldige mensen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.