actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2013, 11:20
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
Dag en nacht bewaakt uit vrees voor aanslag

Alle Belgische ambassades worden sinds de geheime uitlevering van terrorist Nizar Trabelsi (43) opgeroepen extra waakzaam te zijn. Veiligheidsdiensten hebben immers een verhoogde dreiging vastgesteld, wraakacties kunnen niet uitgesloten worden. Premier Di Rupo, de drie laatste ministers van Justitie (Turtelboom, Onkelinx en De Clerck), minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet en drie topmagistraten worden uit voorzorg geschaduwd. Dat schrijft Het Nieuwsblad.



Met vijf zijn ze, de agenten die elke stap van minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) de komende dagen – misschien wel weken – zullen volgen. Leden van de Staatsveiligheid en agenten van de federale politie. Turtelboom wordt door de veiligheidsdiensten als ‘close protection’ beschouwd, wat in dit geval inhoudt dat zij van alle acht personen het scherpst in de gaten wordt gehouden.

Zij was het die donderdag het licht op groen zette voor de uitlevering van de Tunesische terrorist Nizar Trabelsi aan de VS.

Vijf toppolitici

Niet alleen Turtelboom wordt uit voorzorg geschaduwd. Nagenoeg alle topministers krijgen verhoogde bescherming. Volgens onze informatie gaat het om premier Elio Di Rupo (PS), minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) en de twee vorige Justitieministers, Laurette Onkelinx (PS) en Stefaan De Clerck (CD&V). Onkelinx stond aan het roer toen Trabelsi in 2003 en in beroep in 2004 werd veroordeeld tot tien jaar cel. Ze werd opgevolgd door Stefaan De Clerck (CD&V) die de uitleveringsverzoeken de voorbije jaren op zijn bureau kreeg.

Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20131005_003

Mijn mening: Ik vind het bewaken van deze 5 politici overdreven. Wanneer een gewone burger van ons land bedreigd zou worden, zou die dan bewaakt worden door verscheidene bewakers? Als politicus kies je ervoor om jezelf kandidaat te stellen en zulke beslissingen te nemen voor het land. Het beroep is niet zonder risico's, maar welk beroep is dat dan wel? De politici namen beslissingen die volgens hen juist waren. Tijdens het nemen van deze beslissing hebben ze hoogstwaarschijnlijk ook wel aan de gevolgen ervan gedacht.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th October 2013, 16:36
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
De ministers worden ook niet zomaar beschermd, voor deze terrorist komt het niet zo goed uit dat hij naar Amerika wordt gebracht. Amerika zal er volgens mij voor zorgen dat deze man nooit meer op vrije voeten komt te staan. Ook terroristen kunnen kortzichtig zijn en de schuld hiervan bij de boven genoemde politiekers leggen. Ik denk dus dat het wel noodzakelijk is om enkele politici te beschermen, zij hebben de beslissingen inderdaad zelf genomen, maar ze doen dat 'in naam van het volk' natuurlijk. Deze mensen doen gewoon hun job, als ze daardoor gevaar lopen lijkt het me wel aangewezen ze - voorlopig - extra te beschermen. Ze zullen hier in ieder geval zelf wel voor gezorgd hebben, en daar hebben wij als bevolking niets over te zeggen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th October 2013, 19:50
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Het is volgens mij ook zeker niet overbodig om enkele politici bescherming te bieden. De impact die dergelijke gangsters kunnen hebben is namelijk niet te onderschatten. Ook voor ons land in het algemeen is het goed dat de ambassades extra waakzaam zijn, het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat er terroristische aanslagen zouden plaatsvinden in een land.
Ik denk dus dat we nu eerder wat geruster kunnen zijn met de veiligheidsmaatregelen die ons land neemt.
Beter nu voldoende waakzaam en alert zijn i.p.v. nadien de gevolgen te moeten dragen.
Dus een beetje waakzaamheid is volgens mij echt geen overbodige luxe!

Laatst aangepast door jana.lambrechts : 6th October 2013 om 19:58.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.