actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2013, 15:29
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 100
Al een miljoen Bengalezen op de vlucht voor cycloon

Al een miljoen Bengalezen op de vlucht voor cycloon
Bangladesh is bezig met de evacuatie van een miljoen mensen. De overheid van het zuid-Aziatische land verwacht dat de cycloon Mahasen vanavond zal arriveren bij de laaggelegen delta.

De OCHA (Office for Coordination of Humanitarian Affairs) van de Verenigde Naties heeft dit meegedeeld. Volgens de VN wonen ruim 4 miljoen mensen in risicogebieden, waar kans is op extreme storm, zware regen en overstromingen. Inwoners van vijftien kustdistricten moeten naar andere gebieden worden vervoerd.

De haven van Chittagong, een stad met 3 miljoen inwoners, en de luchthaven in Cox's Bazar werden woensdag gesloten.

Cycloon Mahasen nadert het land met een snelheid van 100 kilometer per uur. Bangladesh is een van de armste landen van Azië.

De cycloon heeft in Sri Lanka al aan zeven mensen het leven gekost. Bij Birma is maandag een boot gekapseisd. Volgens de officiële media zijn 42 mensen gered maar worden nog 58 mensen vermist.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/ 16 mei 2013

Commentaar:
Volgens mij is het echt verschrikkelijk om je dorp/huis/... te moeten verlaten. Het ergste is natuurlijk ook dat je niet weet hoe je het nadien terug zal aantreffen. Ze moeten vluchten, maar naar waar? Ze worden misschien wel opgevangen, maar het lijkt me onmogelijk om zoveel mensen tegelijk op te vangen. Familie is een optie, maar wat als een hele familie in hetzelfde dorp woont?! Er zijn al mensen gestorven door deze cycloon en velen zijn nog vermist. Het lijken me geen aangename omstandigheden. Velen leven in verdriet en onwetendheid nu. Laat ons hopen dat het voor niet al teveel schade meer gaat zorgen.
Ik heb ook nog getwijfeld om dit artikel bij cultureel-maatschappelijk te plaatsen omdat ik denk dat dit een hele shock is voor de maatschappij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.