|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Poolse baby met 4,5 promille alcohol in het bloed geboren
Poolse baby met 4,5 promille alcohol in het bloed geboren
15:33 BUITENLAND In Polen is een baby met 4,5 promille alcohol in het bloed geboren. Een politiewoordvoerster in het Centraal-Poolse Lodz berichtte woensdag dat de 24-jarige moeder van het kind twee weken voor de uitgerekende geboortedatum in een café dronken in elkaar was gestort en naar het ziekenhuis werd gebracht. Bij de moeder werd 2,6 promille alcohol in haar bloed vastgesteld. "Volgens de artsen werd het leven van de moeder en het ongeboren kind bedreigd", zei politiewoordvoerster Joanna Kacka aan het Poolse persagentschap PAP. Het kind, dat met een keizersnede ter wereld kwam, verkeert in levensgevaar. Het toegestane alcoholpercentage voor automobilisten in Polen bedraagt 0,02 procent. bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland 15 mei 2013 Commentaar: Ik vind dit persoonlijk echt schandalig. Als je zwanger bent moet je toch beseffen dat alcohol uit den boze is? Ik vind dat je je kind zoveel mogelijk moet beschermen. Ik hoop dat het kind erdoor komt, maar zal zijn leven ooit gezond kunnen zijn? Het kind kan er niets aandoen, maar kan er wel iets aan over houden. Ik ben van mening dat als je zoiets doet, je geen rekening houdt met je kind en eerder egoïstisch bent. |
|
|||
|
|||
Ik ben het volledig eens met deze mening.
Als je zwanger bent, zwanger zijn zou iets moeten zijn waar je zo lang op wacht en naar verlangd, zou je toch even de discipline moeten hebben om van de alcohol af te blijven. Er leeft een kind in jou, je eigen kind... Wetende dat er elke dag zoveel mensen hopen op een zwangerschap, mensen die er het hart van in zijn dat hun kindje wordt geboren met een afwijking, mensen die nooit kinderen zullen hebben,... Noem maar op. En zo iemand is dan zwanger en verdient het eigenlijk niet om een kind te dragen.. |
|
|||
|
|||
Ik begrijp niet dat je dit als toekomstige moeder doet. Als je weet dat er een kind in je buik groeit, besef je (denk ik) ook dat je heel wat dingen moet laten. Je mag niet alles eten, drinken, .. Als je hier geen rekening mee houdt, denk ik niet dat je klaar bent voor het moederschap. Want hoe is het dan gesteld met je verantwoordelijkheidszin?
|
|
|||
|
|||
Hoe kan een toekomstige moeder nu zoiets in haar hoofd halen?! Ik vind het schandalig dat sommige moeders zo omgaan met hun toekomstig kindje.
Het zijn meestal dan nog die moeders waarbij het kindje het overleeft. En andere moeders die alles doen om hun kindje zo gezond mogelijk op de wereld te zetten, overkomen meestal de ergste dingen. Er zijn zoveel moeders die een miskraam krijgen of dergelijke terwijl zij heel goed op hun eten, drinken en beweging letten. Terwijl andere moeders, zoals in het artikel, het geluk hebben dat hun kindje het overleefd. Deze mensen verdienen het eigenlijk niet en hebben dan toch weer het geluk. Heel triestig. |