actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2013, 21:55
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Familie slachtoffer treinramp Wetteren dient klacht in wegens onopzettelijk doding.

Familie slachtoffer treinramp Wetteren dient klacht in wegens onopzettelijke doding

WETTEREN - De Oost-Vlaamse provinciegouverneur Jan Briers heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de familie van het dodelijke slachtoffer van de treinramp in Wetteren. De familie neemt geen genoegen met de excuses. De nabestaanden hebben dan ook besloten om een strafklacht in te dienen tegen onbekenden voor onopzettelijke doding.
De zware treinramp van afgelopen weekend heeft een slachtoffer geëist. De straat waar Willy Van Poucke (64) woonde, werd te laat ontruimd en de man stierf in zijn woning aan de gevolgen van de giftige dampen. De verschillende autoriteiten waren zo druk in de weer met de evacuatie in goede banen te leiden dat ze de familie maar laat op de hoogte brachten van het overlijden.

‘En dat is niet het enige’, zegt *Katrien Van Poucke, dochter van het slachtoffer. ‘Ik ben woedend omdat niemand ons iets verteld heeft. Ik heb verschillende malen naar het crisiscentrum gebeld maar de lijn was steeds bezet. Pas toen ik de media belde, kwam het hele circus in actie.’ De familie dient daarom een klacht in tegen onbekenden voor onopzettelijke doding.

De man van Katrien heeft zijn schoonvader gevonden aan de voordeur van zijn woning. ‘Ik ben razend’, zegt Katrien. ‘Niemand liet ons wat weten, niemand! Zelfs een telefoontje kon er niet af.’

De nabestaanden zijn ervan overtuigd dat de straat veel te laat ontruimd werd, een fout die Briers niet wil erkennen. ‘ Vanaf de start hebben de gemeentediensten zich laten omringen door allerlei experten. We namen geen enkel risico en we zijn meteen gestart met de evacuatie van de straten die het dichtst bij de ramp lagen. Als we niet zo snel gehandeld hadden, waren er waarschijnlijk nog meer doden gevallen.’

'Mijn cliënten willen weten wat er met hun vader gebeurd is. We dienen een klacht met burgerlijke partijstelling in bij de onderzoeksrechter. Het gaat om een klacht tegen onbekenden onder de kwalificatie onopzettelijke doding. We willen geen vinger wijzen wie schuld heeft, dat zal het onderzoek moeten uitwijzen', zegt Virginie Cottyn van het kantoor van advocaat Jef Vermassen.

Excuses

Inmiddels heeft Briers zijn verontschuldigingen aangeboden aan de familie. ‘We hadden hen tijdig op de hoogte moeten brengen en daarom heb ik contact gehad met de dochter en haar man. ‘De familie lijdt onder het incident en ze zullen dan ook intensief begeleid worden door slachtofferhulp.’

Maar de gouverneur van Oost-Vlaanderen betwist dat er fouten gemaakt werden. 'De familie heeft me gezegd dat ze geen probleem hebben met het crisiscentrum of mijn optreden als gouverneur. Maar, er is iemand overleden en er zijn daar schuldigen rond. Ze willen dat diegene die verantwoordelijk is voor de fout, ook kan aangeklaagd worden', zegt Jan Briers.

Het parket van Dendermonde geeft nog geen verdere informatie over de doodsoorzaak van het slachtoffer. Ook over de oorzaak van het treinongeval is nog niets bekend.

Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/de...130506_00569454
Mening : Een klacht indienen tegen onbekenden.. Ik heb er mijn twijfels over. Ik denk persoonlijk niet dat ze hier iets mee bereiken. Ik begrijp wel dat dit de eerste reactie is, zij willen een schuldige met de vinger kunnen wijzen, ookal zeggen ze dat dit niet het geval is. Ik vraag me af waarom ze dan klacht in dienen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.