actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th May 2013, 20:54
Laure.Mylemans Laure.Mylemans is offline
Registered User

Rattenvlees verkocht als rundvlees in China

Meer dan 900 mensen zijn in China gearresteerd wegens fraude met voeding. Ratten- en vossenvlees werd er verkocht als rund- of schapenvlees. Dat heeft het Chinese ministerie van Openbare Veiligheid gemeld.
dso

Volgens de website van het ministerie werden in het totaal ‘382 gevallen van vlees versneden met water, van vals schapen- of rundvlees, van bedorven vlees en van producten met giftig vlees’ ontdekt. ‘Zowat 904 verdachten werden gearresteerd en meer dan 20.000 ton minderwaardige vleesproducten zijn in beslag genomen.’

In de provincie Jiangsu (oosten) verkochten winkeliers ‘schapenvlees’ dat gemaakt was van ratten- en vossenvlees, waaraan chemische producten waren toegevoegd. Anderen in Guizhou (zuiden) voegden een oplossing op basis van waterstofperoxide toe aan kippenpoten, een delicatesse in China.

De arrestaties vonden plaats tijdens de afgelopen drie maanden. Het ministerie van Veiligheid onderstreept dat de operatie binnen een groter onderzoek past naar de voedselveiligheid.

Het grootste voedselschandaal van de laatste jaren werd veroorzaakt toen er in 2008 melamine in melkpoeder voor baby’s werd ontdekt. Het melkschandaal leidde tot de dood van zes baby’s en maakte 300.000 andere baby’s ziek.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130503_00565771

Mening:
Dit vind ik veel erger dan de voedselfraude in Engeland. Daar "was het maar" paardenvlees dat in lasagne en andere producten werd gedraaid, wat op veel plaatsen sowieso nog wel regelmatig gegeten wordt. Maar ratten- en vossenvlees? Dat is er toch wel over. Om maar niet te spreken van de chemische producten die worden toegevoegd. Ik kan niet anders dan er over nadenken wat er bij ons misschien in het eten zit waar we ons niet van bewust zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 6th May 2013, 21:25
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User

Rattenvlees verkocht als rundvlees in China

Of ik het echt erger vind, ben ik niet zeker van. Dat dit niet door de beugel kan, weet ik wel! Mocht ik dit bericht zo lezen, zou ik denken van 'oh nee, niet goed', maar ik heb de beelden ook gezien en die laten zien wat de echte situatie is. Vlees verspreidt over verschillende kamers: dode ratten, dode vossen en ontzettend onhygiënisch. Hopelijk worden de oplichters voldoende beboet voor hetgeen ze gedaan hebben!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:50.