|
Bekijk Resultaten Peiling: KHK uniformiseren of niet? | |||
Allemaal dezelfde rechten, plichten en beperkingen is toch goed zeker | 1 | 5.56% | |
Laat iedereen in zijn eigen vrijheid en creativiteit | 17 | 94.44% | |
Stemmers: 18. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
KHK uniformiseren of niet???
Ik heb horen zeggen dat er blijkbaar mensen zijn die niet zo gelukkig zijn met deze site, omdat de KHK in het kader van de associatie met Leuven al 'zijn' websites wil uniformiseren. Dus als je via Google gaat zoeken naar alles wat met KHK geassocieerd is, je automatisch op een dezelfde 'standaard', 'openingspagina' komt.
Maar uniformiteit is het altijd zo goed? Was internet die plaats niet waar vrijheid vooraan stond? Zo ben je toch beperkt in je creativiteit dacht ik? Ook het systeem van Blackboard is niet echt geslaagd te noemen denk ik. Ik weet niet of iemand al iemand 100% van gebruik heeft gemaakt, maar ik zeker al niet. Als ex-student kan je na je studies ook niet meer in contact komen met de school, ex-studenten, docenten, ... omdat je paswoord en gegevens waarschijnlijk geblokkeerd worden. Ik en vele andere stemmen om de naam te veranderen naar BlackBoar(e)d Hetzelfde probleem met edumail. Docenten hebben de stricte instructie gekregen om niet meer te reageren op emails die van een niet-edumail adres komen zoals 'hotmail'. Weeral beperking van je vrijheid? Via hotmail ben ik de eerste seconde op de hoogte dat ik een email heb. Via edumail enkel als ik eraan denk om hem eens te gaan raadplegen. Dictatuur van hoger hand? Een beperking van de eigen creativiteit en openheid? Stel je voor dat deze site moet opgedoekt worden en opnieuw opgestart wordt met alle KHK restricties! Dan is de eerst doelstelling al weg. Ex-studenten die contact willen houden met hun school? Oei wat is het paswoord nu weer? ' "Access denied, username not on file" |
#2
|
||||
|
||||
Ik ben het helemaal eens met Davy... Ik vind het systeem van edumail ook niet geslaagd.. Ik zat vorig jaar ook op deze school. In mijn edumail-adres stonden nog een aantal mails van taken die ik het vorige jaar gemaakt had. Blijkbaar zijn die nu allemaal verdwen,en met het aanvangen van het nieuwe jaar. Als je nu in het 1ste jaar van je opleiding een taak op deze toch wel grote opslagplaats zet wil dit dus zeggen dat je dit het volgende jaar kwijt bent? Waarom kan men niet dit adres onveranderd laten de ganse 3 jaar?
Ook als je afgestudeerd bent kan je geen contact hebben met je school via het internet? Aangezien de docenten enkel antwoorden op khk adressen? Ik vind dus dat het nodig is om een grote verscheidenheid te creeren in een hoge school en dat uniformisering enkel van onze school een gesloten groep maakt waar men eens men "outsider" word, niet meer in kan. Wat toch wel belangrijk is denk ik, eens men leerkracht is en hulp best kan gebruiken.
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal |
#3
|
||||
|
||||
Heb al vele studies gelezen die dit onderwerp behandelen, en de oplossing is eigenlijk niet zo moeilijk.
De ICT-mannen van de KHK moeten een code schrijven waarvan ze verwachten dat elke leerkracht die een website maakt het op zijn site plakt. De code genereert een soort 'toolbar' bovenaan op de webpagina, en in die toolbar zitten de links mbt de "officiële" sites van de campus. KHK Homepage, Blackboard, edumail, etc.. Concreet voorbeeld, iemand zoekt info over de khk campus, komt op de een of andere manier op deze site terecht, maar door de statusbar kan hij meteen naar de home-page van het KHK gaan, waar hij moet zijn. Was een paper van Jakob Nielsen als ik het me goed herinner. Als je van plan bent ooit websites te maken, zéker passeren langs deze goeroe zijn webstek. http://www.useit.com/ |
#4
|
||||
|
||||
Laat ons dan ook nog even stilstaan bij de mensen die niet constant over internet beschikken!
akkoord, op school zijn er pc's waar je gebruik van kan maken(maar wie gaat er nog naar de pc's als hij/zij om 14.55u gedaan heeft zn zijn bus moet halen???) laat ons ff de taken overlopen(2illo) -frans: wekelijks een tekst lezen + de oef die tegen de volgende les moet gemaakt worden -mavo: wekelijks de kroonraadtekst lezen + voor elke mavo les vraag doorsturen -wisk: oefeningen maken op bb+discussieren -stage-uurroosters van blackboard halen, invullen en afprinten(maar dat gaat tegenwoordig ook al niet meer int school) dan is er nog edumail waar ze ook van verwachten dat je dat minstens 3x per week ofzo checkt (en in het weekend is de school al niet open!) omdat er info over de lessen, wijzigingen, .... naar doorgestuurd worden. Tegenwoordig verwacht de maatschappij maar dat iedereen altijd en overal over internet beschikt, en langs de andere kant wordt er ons verweten dat we door het internet asocialer worden Wat idd weer waar is: na je studies kan je hier geen gebruik meer van maken! Vorig jaar herrinner ik mij dat we aan elkaar vroegen of de mavo vraag al ingedient is, of er iets op de valven hong enz, Dit jaar: nog niets gehoort! Voor onze docenten is het misschien makkelijker en sommige studenten zullen het ook wel makkelijker vinden, maar er zou wel een tussenoplossing mogen komen voor de mensen die niet 24/24 en 7/7 over internet beschikken!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte |
#5
|
|||
|
|||
Citaat:
Offtopic: Ow, zeer handig dit. Ik ga voor eindwerk ook een website moeten maken voor engels ivm Britse film en hoe deze best te gebruiken in de klas. Moest je nog meer van deze sites hebben die kunnen mij kunnen bijstaan bij het maken van dit eindwerk. Pb me please... Mvg Davy Ontopic: Idd zeer handig deze toolbar. Maar enkel een link naar die startpagina waar alle sites verzamelt zijn is dan ook weer niet dé oplossing van de waarschijnlijke afscheiding van deze site voor niet-khk-studenten. |
#6
|
||||
|
||||
Citaat:
'k zal eens zien wat 'k kan vinden... Veel hangt af van je voorkennis, ken je al html, en grafisch, photoshop ofzo? indien niet, kan'k je een photoshop tutorial doorsturen die je stap voor stap uitlegt hoe je (bijvoorbeeld) 3D buttons maakt voor op je site.. |
#7
|
|||
|
|||
Citaat:
Photoshop heb ik op men vorige pc gehad en al wat mee geprult. Maar niks in verband met websites eigenlijk. En voorkennis van html is minimaal. Ik ken wat basis maar dat is het dan ook. Maar photoshop wil ik wel terug. Heeft iemand een cd'tje? |
#8
|
|||
|
|||
effe reageren op de reply van judith:
ik ben ook een van de 'wezens' die thuis nog geen internet heeft en ik maak me er ook ongelooflijk druk in dat daar compleet geen rekening mee wordt gehouden! als leerkrachten verwachten dat je via internet werkt voor hun lessen moet je ook in de lessen de kans krijgen om op internet te gaan... |
#9
|
||||
|
||||
Overduidelijk dat men hier gaat voor vrijheid. Nu maar hopen dat er nog meer anderen hierop reageren.
Ik vind het zeer slecht het systeem van blackboard en edumail. Zeker nadat je bent afgestudeerd. Het contact volledig verloren. Gelukkig dat we deze site nog hebben |
#10
|
||||
|
||||
Citaat:
voilà, er wordt echt gewoon van ons verwacht dat iedereen over een eigen pc en internet aansluiting beschikt. Maar die leerkrachten vergeten dat wij ook maar arme studentjes zijn!!! eigenlijk zou ik het wel eens "cool" vinden en interessant dat zij eens voor een dagje student worden (iemand zonder internet dan weliswaar) die lesheeft van half 9 tot half 5, met de bus naar school komt en taken à volonté heeft!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte |
#11
|
||||
|
||||
weer een opdracht
Vandaag weer een opdracht gekregen(voor de vakantie al eventjes kort aangehaald, vandaag meer info errond gekregen)
wiskunde: deel 1: test basiskennis afleggen op toledo-blackboard hoe lang ben je daar gemiddeld mee bezig? rek toch maar een uurtje uit! deel 2: elke week proberen vóór woensdag 3vraagstukken POD te maken. Vanaf woensdag mag er op het discussieforum je redeneringswijze gezet worden. Hoe lang ben je hier gemiddeld mee bezig? reken maar 10 à 15min per vraagstuk. Dus ook weer een half uur à een uur in het totaal per week. Hoe moeten de studenten die geen internet hebben thuis dit gaan doen??? Alles moet maar via internet gebeuren. Er is zelfs geen kans om de testen gewoon af te drukken en thuis te maken volgens mij.
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte |
#12
|
||||
|
||||
Volgens mij word er op Vorselaar gedacht.. Er zijn genoeg pc-ruimtes in de school zelf! Blijf een uurtje per dag langer op school en maak de taken op school!..
Allemaal goed en wel maar persoonlijk maak ik taken liever thuis EN wat te doen met aankondigingen??? Een mooi voorbeeld: Ik moest normaal voor mijn volgdende stage Ges. geven. Ik had op school mijn lesaanvraag ingediend vorige week maandag. Een heel week heb ik aan het wachten geweest op dit papier. Nu had ik vandaag observatie..gisteren ging ik nog eens kijken welke klas ik moest zijn... Blijkt nu dat mijn les gewoon veranderd is op een ander uur en een ander vak???!!! Wat als mensen dit thuis nu niet kunnen nakijken en op deze manier een verkeerde les voorbereiden en naar de verkeerde les gaan observeren? Je zit niet constant op het internet in de school e? Dit wordt allemaal wel verwacht van ons... Maar het is absoluut niet haalbaar om elke dag ALLES na te kijken op veranderingen!! Als je daarboven geen internet thuis hebt lijkt mij dit een complete HEL!!!
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal |
#13
|
||||
|
||||
Ik vind ook dat er veel te veel van ons verwacht wordt. Iedereen geeft maar taken. Ik denk dat ze weinig rekening houden met elkaar qua taken.. Iedereen denkt aan zichzelf en zorgt ervoor dat hun taken gegeven zijn en afgehandeld worden. De leerlingen die thuis niet over internet beschikken hebben nog veel meer problemen. Als het zo verder gaat zit binnekort iedereen op school of voor school te werken. En dan vragen ze zich af hoe het komt dat de zelfmoordcijfers bij de jongeren zo hoog liggen als ze bijna geen tijd voor zichzelf meer hebben..
|
#14
|
|||
|
|||
Citaat:
Of het kan ook aan die gruwelijke avatars liggen... Niet doen Jef... blijf kalm... |
#15
|
||||
|
||||
Ik ben de kalmheid zelve.. Kben gewoon een beetje realistisch en gefrustreerd door al da werk
|
#16
|
|||
|
|||
Hmmm... bezit jij wapens? Draag jij een lange zwarte regenjas...? Speel jij vaker geweldadige spelletjes op het internet? Heb jij al eens gegoogeld op 'homemade pipebombs'?
Indien nee, welkom op het forum... |
#17
|
||||
|
||||
Dat 'er zijn hier ook computers'-argument is inderdaad helemaal niet zo vanzelfsprekend als het klinkt. Voor mensen die thuis geen Internet hebben, is het helemaal niet simpel om alles zomaar terug te vinden.
|
#18
|
||||
|
||||
Ik denk het ook. Hierdoor hebben ze nog meer werk en wordt de druk nog veel groter.. En hij is al zo groot.. En wat is er mis met mijn wapens , regenjas en spelletjes?
|
#19
|
||||
|
||||
Gisteren hadden we rond heel het blackboard en edumail gedoe enz ook een discussie op ons kot : het feit dat we zelf alle lessenroosters moeten afdrukken e.d
2jaar geleden en vorig jaar de eerste twee periodes, werden de lesseroosters gewoon uitgedeeld aan ons. Nu moeten wij op internet gaan, naar toledo surfen, daar de lesseroosters gaan zoeken, en zelf afdrukken. In onze klas was het grote probleem dat slechts enkele zich in de cursus had "enrolled" of er om een of andere duistere reden in zijn verzeild geraakt, maar de anderen geraakten er op geen enkele manier in. gevolg: slechts enkelen wisten wat hen de volgende weken te wachten stond(kenden de lesserooster dus), Wij mochten de lesserooster gelukkig dan van hen kopieren of overschrijven!(dank u lieve klasgenootjes) prob is intss opgelost door dit te melden aan Joeri Meynen, maar dan nog vind ik het straf dat wij dit allemaal opeens zelf moeten afdrukken! Mij niet gelaten hoor, om zelf geen inkt en papier te verspillen, druk ik het gewoon af op school. Ik ben nog altijd maar een arme student en inktcardridges zijn nog steeds niet als appels van de bomen te plukken!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte |
#20
|
||||
|
||||
bevestiging krijgen bij het verzenden van berichten in edumail:
Ik heb deze vraag eens aan Joeri Meynen gesteld en hij gaf me er een antwoord op(zoals we van hem gewoon zijn he )
Ik heb het uitgetest, en ja hoor! het werkt perfect! dus voor diegen die nog niet weten hoe je dat doet: ga naar je opties bij je edumail kijk onder andere opties klik berichtsamenstelling aan en vink het 2e vierkantje aan: Bevestiging weergeven na verzenden van een bericht? (alleen wanneer geen pop-up nieuw bericht scherm gebruikt wordt) Nu zou je normaal een ontvangstbericht moeten krijgen.
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte |
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp |
Weergave Modus | Stem op dit onderwerp: |
|
|
Soortgelijke onderwerpen | ||||
Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Post |
Tekstevaluatie voor cursus RZL in ILSO 2004-2005... | Barst | Artikels & Boeken | 2 | 9th November 2004 18:35 |
"We moesten ons doodschamen..." | Barst | Cultureel-maatschappelijk | 0 | 5th July 2004 04:00 |
'Zure Zondag': een minder oppervlakkige analyse... | Barst | Cultureel-maatschappelijk | 7 | 30th June 2004 12:50 |