actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th April 2013, 20:03
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User

Syrië 12-12 voorbij mijlpaal van 1 miljoen euro

Syrië 12-12 voorbij mijlpaal van 1 miljoen euro

De actie “Levens Redden - Syrië 12-12” haalt dinsdag de kaap van 1 miljoen euro, zo blijkt uit een tussenstand die het Consortium 12-12 heeft bekendgemaakt. Sinds de Nationale Actiedag van vorige vrijdag is al 1.050.000 euro ingezameld. Er zijn ook al honderd acties geregistreerd.
Er zijn nog acties gepland tot de zomermaanden, het gaat dus om een voorlopig resultaat. De opbrengsten variëren van 428 euro voor de treincoupé-actie, over 750 euro voor het theekraam dat Helmut Lotti op de jaarlijkse lenteschoonmaakactie in zijn straat openhield. Maar liefst 17.000 euro is het voorlopig resultaat van de livestream van het “Platform van Moslim Organisaties” (Antwerpen). Geert Hoste en imam Wim Van Ael dronken bij de aftrap daarvan samen thee, waarna tijdens de livestream zelfs gouden armbanden en een trouwjurk geveild werden.

Daarnaast komen er veel nieuwe acties bij in mei en juni, zoals “Sint Pieters drinkt thee” volgende vrijdag in Gent, een publieke “Hummusbrunch Deluxe voor Syrië” door de Kitchenettes op 12 mei in Antwerpen en “Gospel voor Syrië 12-12” in de Gospelkerk Filadelfia in Vilvoorde op Pinkstermaandag.

In Syrië is het aantal slachtoffers van de burgeroorlog volgens het consortium gestegen naar 6,8 miljoen mensen, onder wie 3 miljoen kinderen. Er is een groot gebrek aan voedsel, water en medicijnen. In de buurlanden verblijven 1,4 miljoen vluchtelingen, in opvangkampen en bij mensen thuis, die grotendeels afhankelijk zijn van hulp.

Op de website www.1212.be staat een overzicht van een honderdtal hulpprogramma’s. Na elke campagne wordt daarover transparant gerapporteerd.

Bron:http://www.standaard.be/cnt/DMF20130430_00562003

Commentaar:Ik vind het zeer leuk om eens een keer iets positiefs in het nieuws te lezen over Syrië. Het is natuurlijk niets in vergelijking met de slechte dingen die er gebeuren, maar voor het Syrische volk en alle vluchtelingen in de regio is echt alla hulp welkom. Het is fijn te lezen dat vele mensen toch hun bijdrage leveren en er toch mee bezig zijn wat er ik Syrië allemaal gebeurt. Ik zou zelf niet weten wat ik moest doen moest dit mij overkomen. Wij hebben thuis zelf ook onze bijdrage geleverd en ik hoop dat andere mensen ook inzien dat wij zelf er ook voordeel bij hebben dat de problemen in Syrië opgelost worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:43.