actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th March 2013, 18:00
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Kajira Officieel Erkend Als Ugent-studentenclub

KAJIRA OFFICIEEL ERKEND ALS UGENT-STUDENTENCLUB
UGent erkent sm-studentenclub
MAANDAG 18 MAART 2013, 12U46IN STUDENT IN GENTAUTEUR: BERT STAES

GENT - De Gentse universiteit heeft maandag de studentenclub Kajira, voor studenten die bezig zijn met bondage en sm, officieel erkend. Dat bevestigt UGent-studentenbeheerder Jochen Merlier. De studentenclub mag van de UGent bdsm bespreekbaar maken, maar bdsm-activiteiten organiseren mag niet.
Kajira is een studentenclub voor studenten met interesse in bondage en sadomasochisme. De club probeerde al twee keer tevergeefs officieel erkend te worden. Maar dit keer is de aanvraag wel goedgekeurd door de UGent, een primeur voor Europa.

De club werd erkend, maar kreeg enkele voorwaarden opgelegd. Kajira mag bdsm bespreekbaar maken, maar bdsm-activiteiten organiseren mag niet. Doet de club dat wel, dan zal de UGent de erkenning weer intrekken. Een andere voorwaarden is dat de leden meerderjarig moeten zijn.

Primeur

Kajira organiseert al twee jaar lezingen of gespreksavonden. Nu de studentenclub officieel erkend is kunnen ze gebruik maken van lokalen van de UGent, zijn deelnemers aan activiteiten van de club verzekerd en krijgt de club een toelage voor haar werking.

'We zijn superblij met de erkenning', klinkt het bij één van de stichters, die liever anoniem blijft. 'Het is handig dat we nu lokalen kunnen huren, maar het gaat ook om de erkenning op zich. Nu weet iedereen dat we voldoen aan alle criteria en dat hier geen rare dingen gebeuren.'

De gerenommeerde universiteit Harvard erkende enkele maanden ook een soortgelijke bdsm-studentenclub. Maar volgens studentenbeheerder Jochem Merlier is deze erkenning een Europese primeur.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...ampaign=seeding

Commentaar: Allereerst wil ik even aankaarten, waarom ik dit artikel hier heb gepost. Ik denk dat het artikel vooral gaat over mensenrechten en het al dan niet toestaan van seksuele activiteiten met pijn. Dit laatste heeft mij ertoe aangezet dit hier te posten. Het lokt waarschijnlijk vooral reactie uit bij de lezers van dit bericht. Wie is voor- en wie is tegenstander zal volgens mij nog wel blijken in de toekomst. Of ik voorstander ben of niet, dat laat ik in het midden. Ik vind eerst en vooral dat men rekening moet houden met de risico's. Waar leg je de grens bij dit soort praktijken? En wat als iemand wordt gedwongen of veel pijn wordt gedaan? Dat zijn moeilijke kwesties die zeker een rol zullen spelen voor als men sadomasochisme en bdsm zou goedkeuren (constitutioneel gezien dan). Het moet natuurlijk wel je eigen keuze zijn om hieraan deel te nemen en je moet er direct kunnen uitstappen, vind ik.

Laatst aangepast door M*xime Laurent : 18th March 2013 om 18:06.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.