|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
13-jarige rijdt met auto tegen huis in Sint-Niklaas
In Sint-Niklaas heeft een jongen van 13 jaar zaterdagnacht met de auto van zijn ouders een huisgevel geramd. De jongen verloor de controle over het stuur toen een politieploeg de auto aan de kant wou zetten, zegt de lokale politie.
Het ongeval gebeurde rond 4 uur in de Leopold II-laan in Sint-Niklaas. De politieagenten merkte een auto op, waarvan ze aan de hand van het rijgedrag dachten dat de bestuurder geïntoxiceerd was. "Toen de politieploeg de wagen aan de kant wou zetten, verloor de bestuurder de controle over het stuur. Hij botste tegen de gevel van een woning. De schade was aanzienlijk en veiligheidshalve moest de woning worden gestut", zegt Danny Piessens, permantieofficier van de lokale politie van Sint-Niklaas. De jongen nam wellicht zonder toestemming de sleutel van de wagen van zijn ouders. Hij had enkele kilometers gereden toen het ongeval gebeurde. Het jeugdparket zal moeten beslissen of de jongen maatregelen opgelegd krijgt. Mogelijk draaien zijn ouders op voor de schade. Bron : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...oongeval_tiener Mening : Aangezien ik iemand ken die een soortegelijke situatie heeft meegemaakt, vind ik dit artikel wat verontrustend. Jongeren doen wel wat meer achter de rug van de ouders, maar tegenwoordig nemen ze ook al de autosleutels van hun ouders zonder toestemming. Ik begrijp niet dat een 13-jarige zomaar de autosleutels durft nemen zonder toestemming van de ouders, om een ritje te maken voor zijn plezier. Wat had deze jongen nu gedacht? Dat het ongemerkt zou blijven? Hopelijk heeft hij geleerd uit zijn fout en beseffen andere jongeren ook wat de gevolgen kunnen zijn van dit soort situaties. Uiteindelijk konden de gevolgen nog erger zijn. De jongen heeft geluk gehad dat er geen gewonden waren gevallen. Omdat deze 13-jarige jongen nog jong is, kan hij daarom natuurlijk niet opdraaien voor de schade. Maar hij kan toch een strafopdracht uitvoeren? Uiteindelijk is hij tegen de gevel van het huis gereden, niet de ouders. En bovendien heeft hij de autosleutels genomen zonder toestemming van zijn ouders. Dit zal in ieder geval een kostelijk grapje worden, aangezien de woning gestut moest worden. |
|
|||
|
|||
13-jarige rijdt met auto tegen huis in Sint-Niklaas
Tegenwoordig moet je bestendig zijn tegen enkele shocken, want tegenwoordig lees je van alles in de krant. Gelukkig is de jongen ongedeerd en zijn er geen gewonden gevallen. Dit is toch wel opmerkelijk, omdat het ongeval rond een uur of vier heeft plaatsgevonden. Ik hou mijn hart vast voor wat er kon gebeuren mocht de politieagenten de auto niet gemerkt hebben.
Dat hij niet opdraait voor de kosten, kan ik langs één kant begrijpen. Dit wilt niet zeggen dat ik vind dat hij ongestraft moet blijven. Misschien zou hij eens bij de bewoners van het huis, waartegen hij heeft gereden, kunnen aanbellen? Al is het hun auto wassen of andere opdrachten. Zo leert de jongen dat je in het leven moet goedmaken, wat er ooit fout is gelopen. Wat ik vooral belangrijk vind, is dat hij hieruit leert. De jongen moet beseffen dat deze actie niet meer mag voorvallen in de toekomst. |