actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 27th January 2013, 11:25
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User

Duizenden eisen strengere wapenregels in VS

In de Amerikaanse hoofdstad Washington hebben zaterdag duizenden mensen gedemonstreerd voor strengere wapenregels. De demonstranten kregen tijdens hun optocht tussen het Witte Huis en het Capitool de steun van de Amerikaanse minister van Onderwijs Arne Duncan. "Het gaat hier om verantwoordelijk omspringen met wapens, om veiligheid, om minder dode Amerikanen. Hier gaat het om minder dode kinderen", aldus Duncan.

Parlementslid Eleanor Holmes Norton riep de Amerikanen op om tot een moedige houding. "Alleen totale transparantie kan het wapengeweld, dat ons gevangen houdt, doen stoppen", zei ze op CNN.

Aan de optocht namen naast politici en acteurs ook zo'n 100 vertegenwoordigers uit Newtown deel. In Newtown (Connecticut) vielen in december in totaal 27 doden, onder wie 20 kinderen, bij een schietpartij. Sinds dat bloedbad is het debat over strengere wapenregels in de VS opnieuw opgelaaid.

President Barack Obama wil werk maken van strengere regels, maar botst op verzet van de sterke wapenlobby.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1320678/duizenden-eisen-strengere-wapenregels-in-vs.aspx

Mening: mijn mening hierover is positief omdat ik ook vind dat men geen wapens in eigen bezit moet hebben. Er gebeuren steeds meer ongevallen door schietpartijen, dus het mag voor mij ook wel echter verbannen worden. Wapens hebben is geen speelgoed en je moet er niet andere mensen hun leven mee afpakken. Je speelt weer met andere hun leven, als je toch zo graag met geweren speelt, ga dan naar een schietclub of dergelijke maar je moet dit echt niet in persoonlijk bezit hebben vind ik persoonlijk. Ik hoop daarom ook dat het Barack Obama lukt om het wapenverbod te kunnen inlassen. Hj botst nu misschien wel op het verzet van wapenlobby maar ik snap niet dat zij ook een beetje verstandig zjn. Ze moeten toch ook zien dat er meer ongevallen of doden vallen door mensen die in het bezit zijn met een wapen. Meestal zijn degene die in bezit zijn van een wapen nog niet het slachtoffer maar mensen in de buitenwereld. Dit mag voor mij echt dringend veranderen en ook voor de mensen die allemaal een persoon verloren zijn in zo'n bloedbad, zullen dit sterk appreciëren. Je hebt geen apen als speelgoed nodig in mijn ogen, du ik hoop echt dat het wapenverbod van start kan gaan. Misschien is dit een idee voor België?
Oud 27th January 2013, 17:26
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User

De zwijgende meerderheid die in Amerika zo lang hun eigen mening over de wapenwet heeft verborgen gehouden, lijkt nu op straat te komen. Dit is een stap in de juiste richting. Willekeurige schietpartijen zoals onlangs is Newtown moeten vermeden worden. Er vallen telkens veel slachtoffers en vaak, zoals in Newtown, zijn er kinderen bij betrokken. Dit moet zeker stoppen! Veiligheid zou altijd de eerste prioriteit moeten zijn, als men een wet opstelt. Het wapenbezit verbieden, kan veel oplossen. Het zal 'het kwaad' niet uit de wereld verdrijven. Maar het zal het de misdadigers in ieder geval een pak moeilijker maken, om zomaar hun geweer te nemen en ergens in een willekeurige school in het rond te gaan schieten.
Toch is het ook begrijpelijk dat het moeilijk is om zo'n drastische veranderingen door te voeren. Het wapenbezit zit niet alleen ingebakken in de Amerikaanse cultuur, er zijn ook veel mensen die leven van de wapenindustrie. Als men het wapenbezit gaan verbieden, zullen er veel mensen hun werk verliezen.
Het is dus belangrijk dat we realistisch naar de zaak blijven kijken.
Met citaat antwoorden
Oud 9th February 2013, 14:12
Jonas.Grauwels Jonas.Grauwels is offline
Registered User

Het ding met de discussie over wapenbezit is dat iedereen ervan uitgaat dat de mensen met slechte bedoelingen niet aan wapens geraken als deze verboden worden. Dit is uiteraard niet het geval en door een verbod zorgen we er alleen voor dat de goede burgers zich ook niet meer kunnen verdedigen tegen psychopaten.
"Guns don't kill people, people kill people."
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:52.