|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Werknemers klagen gebrek aan begeleiding aan
Bron: De Standaard (www.standaard.be)
Bijna 90 procent van de Britse werknemers vindt dat hun management onvoldoende training en begeleiding geeft om de eigen functie optimaal te kunnen uitoefenen. Dat blijkt uit onderzoek van consulent Lane4 en onderzoeksbureau OnePoll. De studie, die werd uitgevoerd bij 1.500 Britse werknemers, toont aan dat een gebrek aan training en opleidingsmogelijkheden tot ontevreden werknemers leidt. 86 procent van de ondervraagden kaart het probleem van een gebrekkige begeleiding aan. Volgens de studie heeft onvoldoende training en begeleiding een negatieve invloed op de tevredenheid van werknemers. Daarnaast wijst de studie uit dat 78 procent vindt dat het management onvoldoende informatie geeft over het bedrijf. Aaneensluitend is 57 procent van de respondenten van mening dat men te weinig inlichtingen krijgt over de verschillende carrièremogelijkheden binnen het bedrijf. Mijn mening In dit artikel wordt aangekaart dat bijna 90% van de Britse werknemers vindt dat ze te weinig begeleiding krijgen bij hun nieuwe job. Ergens kan ik dit wel begrijpen. Als je hier solliciteert voor een bepaalde job, maak je het meeste kans als je diploma bij die job aansluit. Werkgevers veronderstellen daardoor dat een werknemer wel weet wat hij moet doen, omdat hij alles heeft geleerd in zijn opleiding. Werknemers moeten maar meteen aan het werk en krijgen de kans niet om zich in te werken. Dit probleem stelt zich niet alleen bij een nieuwe job. Ook in de verdere loopbaan van de werknemers wordt er te weinig begeleiding voorzien, waardoor werknemers het gevoel krijgen dat ze hun job niet optimaal kunnen uitvoeren. Een ander probleem dat zich stelt, is dat werknemers vaak niet weten welke doorgroeimogelijkheden er zijn binnen een bedrijf. Daarnaast weten ze ook niet wanneer ze klaar zijn voor een hogere functie. Als de werknemers meer begeleiding zouden krijgen, heeft het bedrijf ook meer zicht op het kunnen van hun werknemers. Op die manier kunnen ze wanneer er een nieuwe job vrijkomt, iemand uit het bedrijf selecteren voor een nieuwe functie in plaats van iemand nieuw aan te werven. Zo heeft iedereen meer kansen en zal de tevredenheid van de werknemers toenemen. |