actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2012, 12:52
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Een op de vier leraren fietst naar school

Een op de vier leraren fietst naar school

Tussen 2002 en 2010 steeg het aantal fietsende leraren met bijna 65 procent. Het aantal abonnementen voor het openbaar vervoer verdubbelde. 40 procent van het onderwijspersoneel gaat nu met de fiets of het openbaar vervoer naar school. Dat meldt het Agentschap voor Onderwijsdiensten.

Bijna 24 procent van alle onderwijspersoneel komt met de fiets naar het werk. Wie met de fiets naar school komt, krijgt daarvoor een fietsvergoeding van 0.15 euro per kilometer. Per fietser betaalde de overheid gemiddeld 134 euro per jaar, of bijna 6 miljoen euro in het totaal. Op een schooljaar fietste de gemiddelde leraar in 2010 bijna 900 kilometer, ruim 100 kilometer meer dan in 2002. Het aantal abonnementen dat de overheid terugbetaalde, steeg in dezelfde periode van 13.529 naar 28.279, dat is meer dan een verdubbeling. Ruim 15 procent van de leraren gaat nu met het openbaar vervoer naar het werk. De totale kost hiervoor bedroeg in 2010 ruim 13 miljoen euro, of 460 euro per gebruiker.

Bron: Klasse, November 2012, p 17

Zeer positief artikel. Ik vind het ergens wel logisch dat als je het geluk hebt van dichtbij je woonplaats tewerkgesteld te worden, dat je dan gebruik maakt van het openbaar vervoer of dat je met de fiets naar het werk gaat. Zelf hoop ik later echt dichtbij huis te kunnen werken zodat ik met de fiets kan gaan, of toch dat er een goede busverbinding zou zijn zodat ik de bus zou kunnen nemen. Wanneer je net werkt is het immers moeilijk om je eigen auto te financieren en ik vind dit ook niet echt nodig als je ergens even goed met de bus kan geraken. Het geld dat je uitgeeft aan het kopen en onderhouden van een auto, zou ik veel liever aan andere dingen besteden. Als je als koppel 1 auto hebt, vind ik meer dan voldoende. Daarboven geraak je vaak op plaatsen veel sneller met behulp van het openbaar vervoer of met je fiets.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.