actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2012, 12:22
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Obama benadrukt belang hogere belastingen voor rijken

De dinsdag herverkozen Amerikaanse president Barack Obama heeft vrijdag in een toespraak in het Witte Huis gezegd dat de rijkste Amerikanen "wat meer" belastingen zullen moeten betalen om het begrotingstekort in te dijken.

Het Democratische staatshoofd kondigde aan dat hij volgende week de fractieleiders van beide partijen in het Congres zal uitnodigen om te praten over uitwegen voor de impasse rond het begrotingstekort.

"Indien we ernstig zijn omtrent het verminderen van het tekort, moeten wij het schrappen van uitgaven met inkomsten combineren", zei Obama. "En dat betekent het vragen aan de rijkste Amerikanen iets meer belastingen te betalen. Zo hebben we het gedaan in de jaren negentig toen Bill Clinton president was. Zo kunnen we het tekort reduceren terwijl we nog altijd de investeringen kunnen doen om een sterke middenklasse en sterke economie uit te bouwen", zei Obama.

Hij voegde eraan toe "niet getrouwd te zijn met elk detail" van een gedetailleerd plan dat hij naar voren heeft geschoven om die investeringen te doen, tegelijk met het verminderen van het begrotingsdeficiet met vier biljoen dollar in de volgende tien jaar. "Ik sta open voor compromis, ik sta open voor nieuwe ideeën. Ik ben bereid onze fiscale uitdagingen op te lossen. Maar ik weiger elke benadering die niet evenwichtig is", zei Obama.

Hij beklemtoonde dat de Amerikanen dinsdag voor "concrete daden" voor de werkgelegenheid en groei hebben gekozen en niet voor "politieke spelletjes".


Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...oor-rijken.aspx

Mening: Ik vind dit een heel goed idee van Obama. De politiekers van België mogen hier eens een voorbeeld van nemen vind ik. De rijken hebben toch meer geld dan de ‘gewone’ mens en indien we toch in crisis zitten en alles begint op te slagen, is het een goed idee om gewoon meer geld te vragen aan deze mensen. De ‘gewone’ mens kan niet alles zomaar blijven betalen en zij hebben toch iets meer geld, dus ik denk dat zij dit beter kunnen permitteren. Diegene gaan hier minder iets van voelen en de ‘gewone’ mensen kan het iets gemakkelijker hebben, want ze hebben eigenlijk een beetje geld over. Zo kun je het bekijken. Dus ik zou zeggen, heel goed bekeken van president Obama en wij kunnen hier misschien een voorbeeld van nemen (onze besturingsleden van België).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.